April 17, 2005
Intel har i stort sett alltid varit störst och ett vanligt problem med ett sådant företag är att effektiviteten kommer inte alltid i första rummet. Nu när man inte är så extremt dominant längre så har man börjat se över sin organisation och kommer således att börja städa lite i leden. Detta innebär bland annat att 1000 chefer kommer att mista jobbet och ytterligare 9000 anställda de kommande sex månaderna. Trots den nyligen lanserade Core-arkitekturen så har alltså Intel tänkt om och insett att även deras organisation måste vara effektivare, något vi givetvis välkomnar om det kommer gynna oss konsumenter, även om det hela kanske känns lite mindre kul för de 10000 som mister jobbet.
December 21, 2005
March 12, 2006
Delph1 wrote: Runt 100,000 räknar man på är kopplade till Intel så det är en 1%-ig minskning lite drygt.
//Andreas
10'000 av 100'000 är väl 10%.
Och att det skulle gynna oss (konsumenter) så kan ni drömma på. De enda som tjänar på d är aktieägarna och de som jobbar kvar. Så brukar det iaf vara i det korta loppet!
November 27, 2003
UT_lol wrote: [quote=Delph1]Runt 100,000 räknar man på är kopplade till Intel så det är en 1%-ig minskning lite drygt.
//Andreas
10'000 av 100'000 är väl 10%.
Och att det skulle gynna oss (konsumenter) så kan ni drömma på. De enda som tjänar på d är aktieägarna och de som jobbar kvar. Så brukar det iaf vara i det korta loppet!
Ja det stämmer, jag räknade bara på cheferna där visst. De övriga 9,000 kommer ju att försvinna under ett senare skede.
//Andreas
Även AMD drar ner på personalen.
http://www.theinquirer.net/def.....icle=32991
Hårda bandage inom den branschen i dagsläget..
😕
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 27, 2003
Ser det inte som dåligt att dom säger upp massa anställda då de antagligen inte behövs?
Jag menar Intel har djupa fickor hur som helst och de har antagligen haft dessa anställda så länge som gått men de finns nog bra orsaker för nedläggningarna.
Hoppas det kommer föra gott med sig för båda Intel själva och oss konsumenter.
Anledningen att AMD sparkar 1,000st är väll för att ta in dom 1,000 som intel sparkar ut? 😛
De brukar ju ta upp de inte Intel vill ha eller 😛
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
NiCKE^ wrote: Ser det inte som dåligt att dom säger upp massa anställda då de antagligen inte behövs?
Jag menar Intel har djupa fickor hur som helst och de har antagligen haft dessa anställda så länge som gått men de finns nog bra orsaker för nedläggningarna.Hoppas det kommer föra gott med sig för båda Intel själva och oss konsumenter.
Anledningen att AMD sparkar 1,000st är väll för att ta in dom 1,000 som intel sparkar ut? 😛
Med tanke på att det var f.d intelmedarbetare som grundade AMD, så stämmer väl din tankegång till viss del..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 27, 2003
ilg@dd wrote: [quote=NiCKE^]Ser det inte som dåligt att dom säger upp massa anställda då de antagligen inte behövs?
Jag menar Intel har djupa fickor hur som helst och de har antagligen haft dessa anställda så länge som gått men de finns nog bra orsaker för nedläggningarna.Hoppas det kommer föra gott med sig för båda Intel själva och oss konsumenter.
Med tanke på att det var f.d intelmedarbetare som grundade AMD, så stämmer väl din tankegång till viss del..
Nja, Jerry Sanders jobbade väl åt Fairchild Semiconductor vad jag vet?
Samma bolag som Intel sedan bildades från mer eller mindre via Gordon Moore, främst känd för Moores "lag".
Sitter allvarligt på att skriva en artikel om Fairchild fasen.
//Andreas
2 Guest(s)