Gamblor wrote: Glöm raggarbilar, det HÄR är vad som drar till sig brudarna.
Ööhh??
:-k
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 24, 2003
Hani wrote: Hej då amd socket am2 kommer inte att hjälpa !!!
AMD's plattformsbyte till Socket AM2 är inte deras svar på Intel's Core processorer, utan kommer vara K8L. Sen är inte Super-Pi speciellt bra att mäta overall prestanda med alltid.
Du har lite att lära här:
July 28, 2001
skiroy wrote: [quote=skruvis]Värt att nämnas här är att det är Intels val av delad L2 cache som bla. gör att den presterar enormt bra i superpi...
Javisst.
Men det gör det inte per automatik att den presterar bra i allt.
Skrev jag något annat?
Men nu verkar det iofs. som om den presterar hyffsat i det mesta med.
December 29, 2004
Det är faktiskt bevisat att M och Yonah klarar sig väldigt bra i PI även utan sin enroma cache, och samma gäller nog för yonah lika Conroe.
Men helt klart får dom en fin prestanda boost av den.
Men man kan inte resonera att det är fusk, alla CPUer är gjorda på olika sett, AMD har en stor L1 cache ist, och Intel har en stor L2 cache.
Det är helheten som man ska bry sig om, annars kan man säga samma sak om AMDs intigrerade minneskontroller.
July 24, 2003
skruvis wrote: [quote=skiroy][quote=skruvis]Värt att nämnas här är att det är Intels val av delad L2 cache som bla. gör att den presterar enormt bra i superpi...
Javisst.
Skrev jag något annat?
Det som gör att Core2 presterar bra i Super-Pi är dess 128-bit SSE/FPU enhet.
July 28, 2001
Sledgehammer wrote: [quote=skruvis][quote=skiroy][quote=skruvis]Värt att nämnas här är att det är Intels val av delad L2 cache som bla. gör att den presterar enormt bra i superpi...
Javisst.
Skrev jag något annat?
Det som gör att Core2 presterar bra i Super-Pi är dess 128-bit SSE/FPU enhet.
Mjo, så är det säkert.. men jag "tror/inbillar" mig att dess stora delade L2 cache har en del i det med... Sen får framtiden visa vad det gör i andra applikationer.
3 Guest(s)