Intel Duo Core klockad till 3.6Ghz - under 17s|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Intel Duo Core klockad till 3.6Ghz - under 17s
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 22, 2006 - 2:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har tidigare rapporterat om en del preliminära tester som gjorts med Intels kommande desktop-arkitektur Conroe. WictorWang hade i ett preliminärt SuperPi-test lyckats prestera 21.545s med en 2.4GHz Conroe. Ett riktigt imponerande resultat om vi jämför med vad t.ex. Crotale och en "lätt" överklockad 955XE vid 6.6GHz klarar av: 19.953s. "Gamer", en forumbesökare hos MadShrimps.be hade kommit över en Intel Duo Core T2600 som han sedan överklockat till 3.4GHz och kört en runda SuperPi med. Det tidigare rekordet var med en Pentium 4 670 som var klockad till 7.2GHz och nådde då 17s och Gamer lyckades med ett likvärdigt resultat. Faktum är dock att man kommit ännu längre och det nuvarande rekordet ligger på 16.906s med en T2600 klockad till 3.6GHz.

[Image Can Not Be Found] 

:: Kolla in tråden på MadShrimp
:: Kolla in Topplistan för SuperPi

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 694
1035086
April 22, 2006 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
1035149
April 22, 2006 - 6:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Haha precis, fan NH vad håller ni på med?
Vill ni ha någorlunda koll på wr?
http://www.xtremesystems.org/f.....hp?t=59753

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1035227
April 23, 2006 - 6:21 am
sp_Permalink sp_Print

NiCKE^ wrote: Haha precis, fan NH vad håller ni på med?
Vill ni ha någorlunda koll på wr?
http://www.xtremesystems.org/f.....hp?t=59753

XS-forum gick inte att komma åt då och det blir fortfarande bara timeout. Jag utgick ifrån de resultat som man fatktiskt kunde se. Deras forum är helt enkelt knappast det mest stabila/snabba.

Att sedan listan uppdateras något frenetiskt just nu gör knappast det hela enklare.

//Andreas

Hypno Toad
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 694
1035231
April 23, 2006 - 8:04 am
sp_Permalink sp_Print

OCXtreme är ofta uppe.

Sen var det ett ganska "gammalt" rekor om man ska vara sån 😛

Sen finns det flera Conroe @ 3ghx @ 16sec 😀

Andreas Galistel
Member
Medlem
1035235
April 23, 2006 - 9:00 am
sp_Permalink sp_Print

Ja men nu var det väl inte direkt själva rekordet i sig som jag var intresserad av, men visst hade det underlättat om jag hade kommit åt XS-tråden. Vilket för övrigt fungerar nu för första gången på två dar för mig. Har inte riktigt tid att sitta och trycka F5 hela tiden.

Poängen var snarare, vilket syns i nyheten med tanke på att jag endast nämner själva rekordet på en rad, att Conroe är fruktansvärt mycket effektivare än Prescott-kärnan. Men å andra sidan säger det inte speciellt mycket om prestandan i verkliga applikationer.

//Andreas

WIRN
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 520
1035255
April 23, 2006 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Coolt
Riktigt j#%la snabbt

Jag skulle dock vilja se en T2300/T2400 klockad med luft så man får se hur en rigg som en vanlig dödlig har råd med.

NiCKE^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 708
1035276
April 23, 2006 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1, listan finns på vrforums och ocxtreme också så jag tror inte du egentligen ville leta så mycket när du gjorde det.

I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust

Overclockers.se

Andreas Galistel
Member
Medlem
1035290
April 23, 2006 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

NiCKE^ wrote: Delph1, listan finns på vrforums och ocxtreme också så jag tror inte du egentligen ville leta så mycket när du gjorde det.

Nej, jag var inte medveten om dom. Prova söka själv på superpi och olika world record och försök få fram färska siffror. Jag visste om XS-tråden och eftersom den inte gick att komma åt så fick jag använda mig de andra källor jag kände till. Jag har lagt överklockningeskapaderna bakom mig nu och även om jag fortfarande är intresserad och läser om det så är jag långt ifrån lika uppdaterad som jag var när jag faktiskt höll på att leka med kompressorer själv. Att då de källor man har sviker en är ju tråkigt, men det är ju därför man läser vidare och inte slutar där.

Att komma och anklaga mig för något sådant tar jag som en direkt förolämpning. Jag måste hålla reda på så in i helvete mycket mer än bara SuperPi-rekord för att hålla mig uppdaterad och även om andra nu har gjort det till sin livsuppgift att hålla igång en sådan lista har jag annat jag måste göra med. Det är en väldigt bred rapportering vi gör här och inte bara måste man hålla reda på vad som händer just nu överallt inom allt från LCD-TVs till andra rent teknologiska framsteg inom transistorer eller halvledarutveckling, osv. så ska man även försöka hänga med inom entusiastscenen där saker kan hända väldigt fort och minst sagt plötsligt.

Vi anordnar inte SM för att vi tycker att det är häftigt utan för att vi vill värna om scenen som sådan; överklockning, extremkylning och annat skoj är något som i stort sett alla i crew lekt med en gång eller en annan, men de flesta av oss har lagt det bakom oss då vi helt enkelt inte har tid, pengar och/eller energi kvar att lägga på detta. Så istället för att komma med tomma anklagelser och gnäll så lyft ett finger för att hjälpa till istället.

Det vore rent av betydligt bättre om du faktiskt hade samma lista tillgänglig på ett svenskt forum med eftersom det uppenbarligen finns intresse. Lättare för alla att hitta helt enkelt. 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 36
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL