April 17, 2005
Vi har tidigare rapporterat om en del preliminära tester som gjorts med Intels kommande desktop-arkitektur Conroe. WictorWang hade i ett preliminärt SuperPi-test lyckats prestera 21.545s med en 2.4GHz Conroe. Ett riktigt imponerande resultat om vi jämför med vad t.ex. Crotale och en "lätt" överklockad 955XE vid 6.6GHz klarar av: 19.953s. "Gamer", en forumbesökare hos MadShrimps.be hade kommit över en Intel Duo Core T2600 som han sedan överklockat till 3.4GHz och kört en runda SuperPi med. Det tidigare rekordet var med en Pentium 4 670 som var klockad till 7.2GHz och nådde då 17s och Gamer lyckades med ett likvärdigt resultat. Faktum är dock att man kommit ännu längre och det nuvarande rekordet ligger på 16.906s med en T2600 klockad till 3.6GHz.
:: Kolla in tråden på MadShrimp
:: Kolla in Topplistan för SuperPi
December 27, 2003
Haha precis, fan NH vad håller ni på med?
Vill ni ha någorlunda koll på wr?
http://www.xtremesystems.org/f.....hp?t=59753
I trust everyone, it's just the devil inside I don't trust
Overclockers.se
November 27, 2003
NiCKE^ wrote: Haha precis, fan NH vad håller ni på med?
Vill ni ha någorlunda koll på wr?
http://www.xtremesystems.org/f.....hp?t=59753
XS-forum gick inte att komma åt då och det blir fortfarande bara timeout. Jag utgick ifrån de resultat som man fatktiskt kunde se. Deras forum är helt enkelt knappast det mest stabila/snabba.
Att sedan listan uppdateras något frenetiskt just nu gör knappast det hela enklare.
//Andreas
December 29, 2004
OCXtreme är ofta uppe.
Sen var det ett ganska "gammalt" rekor om man ska vara sån 😛
Sen finns det flera Conroe @ 3ghx @ 16sec 😀
November 27, 2003
Ja men nu var det väl inte direkt själva rekordet i sig som jag var intresserad av, men visst hade det underlättat om jag hade kommit åt XS-tråden. Vilket för övrigt fungerar nu för första gången på två dar för mig. Har inte riktigt tid att sitta och trycka F5 hela tiden.
Poängen var snarare, vilket syns i nyheten med tanke på att jag endast nämner själva rekordet på en rad, att Conroe är fruktansvärt mycket effektivare än Prescott-kärnan. Men å andra sidan säger det inte speciellt mycket om prestandan i verkliga applikationer.
//Andreas
November 27, 2003
NiCKE^ wrote: Delph1, listan finns på vrforums och ocxtreme också så jag tror inte du egentligen ville leta så mycket när du gjorde det.
Nej, jag var inte medveten om dom. Prova söka själv på superpi och olika world record och försök få fram färska siffror. Jag visste om XS-tråden och eftersom den inte gick att komma åt så fick jag använda mig de andra källor jag kände till. Jag har lagt överklockningeskapaderna bakom mig nu och även om jag fortfarande är intresserad och läser om det så är jag långt ifrån lika uppdaterad som jag var när jag faktiskt höll på att leka med kompressorer själv. Att då de källor man har sviker en är ju tråkigt, men det är ju därför man läser vidare och inte slutar där.
Att komma och anklaga mig för något sådant tar jag som en direkt förolämpning. Jag måste hålla reda på så in i helvete mycket mer än bara SuperPi-rekord för att hålla mig uppdaterad och även om andra nu har gjort det till sin livsuppgift att hålla igång en sådan lista har jag annat jag måste göra med. Det är en väldigt bred rapportering vi gör här och inte bara måste man hålla reda på vad som händer just nu överallt inom allt från LCD-TVs till andra rent teknologiska framsteg inom transistorer eller halvledarutveckling, osv. så ska man även försöka hänga med inom entusiastscenen där saker kan hända väldigt fort och minst sagt plötsligt.
Vi anordnar inte SM för att vi tycker att det är häftigt utan för att vi vill värna om scenen som sådan; överklockning, extremkylning och annat skoj är något som i stort sett alla i crew lekt med en gång eller en annan, men de flesta av oss har lagt det bakom oss då vi helt enkelt inte har tid, pengar och/eller energi kvar att lägga på detta. Så istället för att komma med tomma anklagelser och gnäll så lyft ett finger för att hjälpa till istället.
Det vore rent av betydligt bättre om du faktiskt hade samma lista tillgänglig på ett svenskt forum med eftersom det uppenbarligen finns intresse. Lättare för alla att hitta helt enkelt. 😉
//Andreas
1 Guest(s)