October 9, 2001
Nu såhär ett par dagar efter doppare dan' när allt går trögt, varken nyheter som postas eller saker som händer så hittade jag intressanta bilder på Intels nya prcessorer: Intel Northwood(0.13 micron P4) och Prestonia (0.13 micron P4 Xeon) på VR Zone. Visserligen är posten ett par dagar gammal men det kan vara intressant för dom som inte sett den.
Direktlänk till bilderna finner du här!
January 30, 2001
January 30, 2001
January 30, 2001
Sitter och läser på http://radified.com/CPU/intel_.....tium_4.htm just nu om northwooden och läste att den kommer att ha 100Mhz i buss... (ggr4 oxå antar jag), Men när kommer P4 att gå i 133Mhz??
January 30, 2001
Hmm. kan svara på min egen fråga, skulle inte ha slutat läsa. (stod längre ner) 😛
"Intel is planning to raise the FSB to 533MHz (quad-pumped 133) in April, at which time Rambus modules will run at 1066MHz"
Ju mer jag läser på den sidan ju mer vill jag ha en p4 i sommar ungefär... då kommer den kostas mindre och finnas i 133buss och AGP8 och lite annat smått o gott..... 😀
NEC Multisync 950+
[ Detta Inlägg ändrades av: HoliC den 2001-12-28 14:45 ]
January 30, 2001
"The Intel Northwood Pentium 4 CPU is scheduled to ship January, 2002, at 2.0 and 2.2 GHz. The initial offerings will likely cost between US$420 and $600. Most people will likely wait a month or two for prices to drop to reasonable levels (below $300)."
Det är för prollen med 100mhz bus.. antar att när dom släpper 133mhz bus så kommer dom väll att kosta lika mkt som dom andra gör, ev några hundralappar mer.... vem vet
January 30, 2001
On 2001-12-29 11:35, Redcheat wrote:
INTEL suger!
Moget inlägg... kan du inte hålla det för dig själv?
Läs den länken jag skickade in en bit upp och läs.... Snubben som skriver den har testat amd och håller med om att AMD är snabba och mkt prisvärda, MEN han går efter stabilitet fram för allt, och han skriver att han har gjort/läst många recentioner på både AMD och Intel, stora skilnaden är att INTEL processorerna är mkt stabilare än AMD.
January 30, 2001
"Perhaps I should note that I'm not an Intel fan. Rather I'm a stability fan. And Intel chipsets rule the stability world. I'd gladly pay extra for a stable system (within reason, or course). My current system (Intel-based) is rock solid, even tho it's overclocked."
Känns som om den meningen övertygar mig iaf... jag vill oxå ha en dator som fram för allt är stabil, Min AMD jag har nu är inte direkt stabil och den är inte överklockad, och den har bra kylning o allt.
1 Guest(s)