August 22, 2005
.. men dock bara i prislistorna. Något som i våra ögon är dock så uppseendeväckande.
Vi har haft vissa indikationer på vilken nivå introduktionspriset skulle hamna på i Sverige och vår egen gissning var i närheten av 5 siffrigt, men aj så fel vi hade...
[Image Can Not Be Found]
Priset är ett antal hunralappar över 5 siffrigt och detta är verkligen ett rekordhögt pris för en konsumentprocessor. Du får som synes betala mer än dubbelt så mycket för EE-modellen av Pentium 4 3.2 GHz.
Nu är bara frågan om någon deltagare i prestanda-SM är beredd att satsa fullt ut... 😉
Processorn hittar du på Dustin.se
Jo det får man väl säga 😉
På NH såklart!
Pentium 4 Extreme Edition
Tekniknörd som gillar att träna.
September 17, 2001
jäfla överpriser! jag kommer sitta med min 2.4c tills Intel lanserar sin prolle byggd med den nya transistortekniken, vilket kanske blir i slutet av 2004 eller under 2005 (?). Kan inte jag säga!
Denna L3-cache gör ju en liten boost, men för det priset är det inte ens värt så mkt. Bättre att köra dual-system då 🙂
August 7, 2003
- 3.0 -> 3.2, prestandaförbättring: 7%?, prisskillnad 50%
3.2 -> 3.2EE, prestandaförbättring: 8-9%?, prisskillnad 120%
För den matematiskt intresserade: Räkna ut vad ytterligare 10-11% prestandaskillnad skulle göra för prisskillnad (med exponetiell tillväxt) och räkna ut priset på detta. Jag gissar på 208.332:- ?
Det kostar ligga på topp 😉 :cy: men så länge någon betalar priserna så kommer de nog bara fortsätta öka... det finns ju folk som köper snabba sport-bilar osv... IOFS inte särskilt många, men de finns. Dessutom ser nog Intel det lite som en PR-sak att ha den snabbaste processorn (om den nu är det) och de har råd förlora pengar på den bara för att inte ligga efter AMD.
Munken wrote: Men på dustin.
Dom e ju inte kända för att va billiga 🙂
Nä förvisso men ingen annan butik har processorn i sin prislista ens. 😉
Citat:
Priset är ett antal hunralappar över 5 siffrigtVadå? det är ju 5 siffror i beloppet en siffra är 0-9. Så det är ju 5-siffrigt från 10000-99999.
Ja eftersom priset är över 10000 kr som du säger så är det ett femsiffrigt belopp, sen har jag för att inte inveckla det skrivit ett antal hundralappar över femsiffrigt.
Vad jag menar är såklart att priset är drygt 10000 kr (femsiffrigt), det var inte gravallvarligt menat. 😉
4fun wrote: Fyller år i morgon kanske ska dra upp den på önskelistan, inte för jag tror att jag får det men man kan ju hoppas....
Önska dig något annat säger jag bara..
Som typ en dator för 10000 kr.. 😀
Även om man inte ska döma människor baserat på vilken processorer de köper (eller?) så finns det två kategorier av människor som köper en EE, de med för mycket pengar eller de som faller in under Guenos profil.
June 3, 2001
Anton aka [NH wrote: Woxxman]Även om man inte ska döma människor baserat på vilken processorer de köper (eller?) så finns det två kategorier av människor som köper en EE, de med för mycket pengar eller de som faller in under Guenos profil.
Var tvungen att läsa det 4 gånger innan jag fatta den där profilen. :bgrin:
1 Guest(s)