April 17, 2005
Intel fick mycket goda vitsord när man tidigare i veckan offentliggjorde sin nya firmwareuppdatering för sin X25-M G2 serie av solid-state-enheter. Tillverkarens 34nm SSD-enheter fick stöd för TRIM samtidigt som toppmodellen faktiskt fick en välbehövlig ökning i skrivprestanda, upp från 80MB/s till 100MB/s. Men nu har det visat sig att uppdateringen haft en del oönskade effekter som fått Intel att tillfälligt plocka ner sin uppdatering från hemsidan.
Rapporterna som kommit in från användare indikerar att Intels nya firmware kan ge stora problem med enheternas funktion. Exakt vad som ligger bakom är ännu inte klart, men problemen verkar uppkomma i samband med Windows 7-installationer som efter en drivrutinsinstallation gör enheten omöjlig att komma åt.
Läs mer i Intels supportforum där det finns mer detaljerad information om problemen.
August 7, 2003
Aj! Hoppas ingen här har uppdaterat sin 🙁
Tyckte det fanns mest en massa gnäll i tråden (rätt förståeligt IOFS 😉 ) men ett tips kan ju iaf vara nån som ghostade om den och fick det funka efter att; "This time after restore I set the bios to compatibility SATA only mode"
(om nån stackare kommer förbi som kört update)
January 6, 2004
Jobbigt om det händer någon. Det är därför man alltid ska göra backup på allt innan gärna på flera lagringsmedior. tex dvd skivor minneskort usb minne mm.
Jag minns när min hdd nästan pajade. det tog mig 2veckor att kopiera ut 100gb från hårddisken, jag lyckades som turfå ut allt.
1 Guest(s)