August 9, 2001
On 2001-08-18 18:18, Daniel R wrote:
Ja intel har säkert RÄTT att göra så men frågan är om det är moraliskt rätt...det tycker inte jag....
Om det vore så att du hade patent på en sak så antar jag att det skulle vara moraliskt rätt att du försvarar saken i fråga. Skall man istället bara ge upp det första man gör? Däremot, detta med att gå i domstol mot de som köper kanske inte menas direkt mot alla personer. Möjligen att de som använder chipseten i sina kort (kanske även distrubitörerna) ligger lite sämre till.
March 4, 2001
On 2001-08-18 18:52, Rhino wrote:
On 2001-08-18 18:18, Daniel R wrote:
Ja intel har säkert RÄTT att göra så men frågan är om det är moraliskt rätt...det tycker inte jag....Om det vore så att du hade patent på en sak så antar jag att det skulle vara moraliskt rätt att du försvarar saken i fråga. Skall man istället bara ge upp det första man gör? Däremot, detta med att gå i domstol mot de som köper kanske inte menas direkt mot alla personer. Möjligen att de som använder chipseten i sina kort (kanske även distrubitörerna) ligger lite sämre till.
Nu handlar det ABSOLUT INTE OM PATENT, utan att få tillverka chipset för en viss processor....
August 9, 2001
On 2001-08-18 19:44, Daniel R wrote:
Nu handlar det ABSOLUT INTE OM PATENT, utan att få tillverka chipset för en viss processor....
aha, okej.. men om det inte finns något som helst patent som skyddar Intel så kan vi väl kalla det för ensamrätt eller nåt sånt. Det blir ju mer och mer knäppt, men ändå.
2 Guest(s)