April 17, 2005
Internet Explorer 7 Beta 3 släpptes i veckan, mer exakt den 29:de, av Microsoft för allmän beskådan. Även om MS påstod att Beta 2 skulle vara komplett ifråga om features så har man ändå lagt till nya element i Beta 3, varav den främsta är förmågan att kunna dra runt de olika flikarna i vilken ordning du vill. Utöver det är det främst säkerhets-, kompabilitets och stabilitetsfixar som skett sedan sist. Hos WinSuperSite har man gjort en kortare recension av den nya Betan och det verkar i all ärlighet som att Microsoft börjar närma sig den färdiga produkten. Första "Release Candidate" borde dyka upp juli/augusti någon gång.
March 10, 2003
Inte för att vara elak eller fördomsfull. Men Opera och FireFox är väl enda orsaken
till att MS ens bryr sig om att uppdatera sin skitläsare.
Sedan att dom tar funktioner från konkurrenterna är väl inte konstigt då det är det som gjort dom populära.
Det jag är mest fundersam över är om dom behagar följa standarden nu eller fortfarande vill att websidor
bara skall byggas deras egna hemmaknåpade html-tillägg som endas fungerar med IE.
Vet att jag låter negativ nu. Men för att vara en webbläsare som mer än 80% av alla vanliga användare brukar.
Så tycker jag den fortfarande har allvarliga brister, särskilt tack vare ActiveX systemet.
Detta är väldigt bra i praktiken med integration och så, men all skit som kommer via det gör det till en fara för medelsvensson.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)