August 22, 2005
Vi har utlovat en rad intervjuer denna vår och ikväll börjar vi med den första. Vi välkomnar Terry Makedon, drivrutinsansvarig på ATi, till en liten pratstund. Vi har även tagit med många av läsarnas frågor, något vi tänkt göra gällande för de flesta kommande intervjuer.
November 29, 2001
johan_lojan wrote: Detta var bra.. Trevligt med en intervju så här. Blev lite maffigt att läsa dock, särskilt eftersom jag är så kass på engelska.
Men men, mycket bra! Bara att vänta på en till müsig intervju då!
har en liknande på gång med nVidia
sen ska vi också intervjua ABIT och några andra snubbar 🙂
September 1, 2002
Haha, min fråga kom med. Jag kanske behöver psykvård, men jag tyckte det kändes jävligt coolt och ärofyllt =)
[NH] TFT-monitors are gaining popularity, even among gamers. Will there be an option to FORCE the monitor not to scale the image to panel size, that is to bypass the internal scaling mechanism in the TFT-monitor?
[ATi] When a mode is requested by a user we look at the EDID data and if the monitor reports the mode, we drive it using the EDID information.
If the requested mode is non-native, and it is reported in EDID, it means the panel scales the image on those modes. We give higher priority to panel scaling. This means if HW scaling is turned off through our control panel, we still use panel scaling if available. I am assuming that you are requesting a new option to not use panel scaling or graphic ASIC scaling. This however will lead to borders and it does not look good if you have low mode centered on a big resolution panel.
Han tycker alltså att det är "fult" att man får en svart ram runt bilden om man kör i en lägre upplösning på TFT:n. Jag å andra sidan tycker det blir fult när bilden skalas och pixlarna inte blir skarpa och bildens perspektiv förvrängs (t.ex. 1024*768 [4:3] skalas till 1280*1024[5:4] vilket resulterar i suddiga pixlar samt ihoptryckt bild.)
Skulle varit najs att få möjlighet att välja dock. Det kan man iaf i nvidiadrivrutinerna [-(
January 20, 2003
stiga89 wrote: Dom borde fixa så att drivarna inte gör FPS i drops i Counter-strike!!!
Det är ett problem som själva spelet har , dvs spelaren kan pilla för mycket i inställningarna, där har du felet.
Har inte haft problem efter Catalyst 3.2.
*Edit: Tycker faktiskt som UndaC angående engelskan, fan alla borde kunna det.
Snart är vi väl som tyskarna: Dubbar varenda film som finns och efter ett tag så börjar vi tycka att svenskan borde vara "det internationella språket" 🙂
September 1, 2002
Guufi wrote: Tycker faktiskt som UndaC angående engelskan, fan alla borde kunna det.
Snart är vi väl som tyskarna: Dubbar varenda film som finns och efter ett tag så börjar vi tycka att svenskan borde vara "det internationella språket" 🙂
Visst borde vi kunna engelska, men att vi i Sverige skulle vara på väg mot att ha det som i Tyskland eller i Frankrike är ett oriktigt påstående. Det är snarare precis tvärtom. Svenskan urholkas p.g.a. att folk springer omkring och snackar svengleska. Det är inget fel att vara språkkunnig i andra språk än modersmålet, men jag tycker inte att man skall integrera språken i varandra. T.om. renodlade svenska produkter gjorda av svenska företag för den svenska marknaden har engelska ord och slogans i sig. Sånt gillar jag inte. Att någonting skulle vara coolare för att det är på engelska är ingen ursäkt. Snarare tyder det på brist i svenskakunskap.
2 Guest(s)