August 2, 2001
the_best_bear86 wrote: Why doesn't ATi release the drivers in other forms than RPM?
(I don't mean that you should release the source, but binary drivers in .tar.gz format)
Off-topic:
Det finns ett program som heter rpm2tgz, som precis som namnet säger gör om rpm'er till tar.gz format. Rpm'erna inehåller faktiskt även (i alla fall en del av) sourcen, trots att det bara står binary på sidan.
November 29, 2001
SuperNova wrote: Varför fungerar ALDRIG färg/ljusinställningarna för "full screen 3d"
(properties/color/ full screen 3d)Dessa inställningar ska ju appliceras tex när ett spel startas så det blir ljusare/mörkare, mer eller mindre färg...
glömde nämna det innan: inga tech support-frågor
November 29, 2001
niro wrote: Due to Benchmark-optimizing drivers the nVidia-team got excluded from the inner circle of developers, amongst yourself, working together with DirectX 9.0, ATi wasn't, what are your thoughts on the subject?
Lovar att svaret kommer bli; "No comments". 8)
eftersom det du skriver inte är sant så tror jag snarare bara att han skulle bli förvånad om jag frågade det 😉
May 10, 2003
nXsty wrote: [quote=the_best_bear86]Why doesn't ATi release the drivers in other forms than RPM?
(I don't mean that you should release the source, but binary drivers in .tar.gz format)
Off-topic:
Det finns ett program som heter rpm2tgz, som precis som namnet sa:ger go:r om rpm'er till tar.gz format. Rpm'erna inehaaller faktiskt a:ven (i alla fall en del av) sourcen, trots att det bara staar binary paa sidan.
Tack jag *r fullt medveten om rpm2targz :)(det *r just det programmet jag anv*nder n*r jag installerar mina drivisar, jag har inte ens RPM installerat p* systemet). Jag tycker bara det *r dumt att sl*ppa drivrutinerna i endast RPM (vilket *r Red hats Package Manager). De borde finnas tillg*ngliga i "unified package" ocks* (alla vet/kan inte anv*nda tex. rpm2targz). Det *r inte s* att jag kr*ver det, utan mer en f*rfr*gan varf*r de bara sl*pper den i RPM.
February 18, 2004
UndaC wrote: [quote=niro]Due to Benchmark-optimizing drivers the nVidia-team got excluded from the inner circle of developers, amongst yourself, working together with DirectX 9.0, ATi wasn't, what are your thoughts on the subject?
eftersom det du skriver inte är sant så tror jag snarare bara att han skulle bli förvånad om jag frågade det 😉
Bah! :bgrin:
Vad hände då? Har för mig att jag läste det någonstans... 🙄
December 10, 2002
Offtopic: Skulle sitta väldigt fint med en riktig installer till ati-driversen för linux, psst gärna debian package med 😀
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
November 29, 2001
niro wrote: [quote=UndaC][quote=niro]Due to Benchmark-optimizing drivers the nVidia-team got excluded from the inner circle of developers, amongst yourself, working together with DirectX 9.0, ATi wasn't, what are your thoughts on the subject?
Bah! :bgrin:
Vad hände då? Har för mig att jag läste det någonstans... 🙄
nVidia höll inte riktigt med MS och de andra grabbarna om hur DX9 skulel utvecklas och valde sin egen väg med programmeringsspråket Cg som visat sig vara något av en flopp eftersom det egentligen bara har robust stöd för nVidias grafikkort.
November 29, 2001
Easy-Amd wrote: Varför finns de inga Drvrutiner till Radeon korten till Windows 2003 server ?
ATi har inget officiellt stöd för Server-OS eftersom man knappast behöver ett 3d-kort i en server i normala fall.
Dock tror jag att det går att installera vanliga catalyst manuellt utan större problem.
May 10, 2003
November 29, 2001
the_best_bear86 wrote: UndaC, du kan inte ordna en intervju med n*gon utvecklare fr*n linux-sidan av ATi samtidigt/senare?
Han som jag intervjuar nu kommer att checka alla Linux/MacOS/FireGL frågor med de ansvariga för respektive område så jag har inge planer för närvarande att göra någon intervju med Linux-killarna specifikt.
November 29, 2001
Som en avslutande portion av intervjun tänkte jag rabbla upp några ord och så får han (Terry) svara med det första han kommer att tänka på. Om ni har roliga grejer att säga där så posta det också. 🙂
De ord/uttryck jag har hittills är:
ATi
Sweden
Overclocking
3DMark
Fanboys
Windows Longhorn
Xbox 2
July 8, 2001
😀 I have to ask you if you can make the AIW cards without analogTV tuner? We all have cabel or satelit today and HDTV around the corner. Will you make the tuners digital in the future?
And why is our grafikcards not running well with nVIDIA motherboards like the Nforce 400? I have burnd 2 AIW 9800 PRO cards on my AMD motherboard now in less then 1 month.
Why is your drivers som difficult to install and uninstall, and the TV tuners lose the channel settings.
Thanks fore a great grafikcard
Best Regardes Thomas Perssson
2 Guest(s)