April 17, 2005
KillerNic är för dem som missat våra tidigare rapporteringar ett nätverkskort utöver det vanliga. Enligt BigFoot Network som utvecklat detta nätverkskort är det kort och gott det bästa nätverkskortet en seriös gamer någonsin kan få tag på. Kortet ska inte bara ge optimal ping på online-servrar utan även ge bättre prestanda i dem spel man spelar på nätet, helt enkelt eftersom all nätverkstrafik hanteras av KillerNic och lämnar alla processorresurser till att hantera själva spelet. Tidigare har vi vetat ganska lite om KillerNic men nu har man på gD hardware publicerat en intervju med BigFoot Networks där vi får en hel del kött på benen angående detta speciella nätverkskort.
"GD: What makes Killer anything more than a glorified NIC?
Bigfoot: Winning! FNA! The answers are endless. Killer literally runs Linux OS on a sub-computer inside your computer… this is night and day different from any NIC ever!"
Utöver en mängd teknisk information får vi även veta att KillerNic väntas lanseras i mitten av augusti redan och det till ett inte lika upphetsande pris på runt 2800 kronor (279.99 USD). Läs hela intervjun på gD Hardware.
November 24, 2004
April 14, 2006
Sedan när ligger problem med dålig ping i den egna datorn ??
Sen fattar jag inte riktigt hur det ska funka med andra program, som brandväggar och annat om de helt kopplar bort operativsystemets checkar, är det ens möjligt utan att installera en egen tcp/ip stack på systemet ? Om inte så har de ju bara lagt på ett ytterligare lager i och med att det körs operativ på kortet och inte tagit bort ett lager.
Det hela låter hursomhelst som totalt onödigt overkill, köp ett bättre nätverkskort för ett par hundra istället.
November 4, 2001
Det första jag tänker på är:
Om man nu jagar varenda liten fps varför köpa supernic + 7900GT tex, när man kan köpa 2st 7900GT och köra i sli? Blir ju samma pris...
Om det nu laggar så mycket när man spelar så lär huvudproblemet ligga i att ens uppkoppling är dålig inte att cpun får jobba förmycket (med nätverket).
Det kan ju inte gå snabbare än ens uppkoppling....
November 24, 2004
Det känns bara som att dom försöker lura småungar att spelen ska flyta bättre. Dom har säkert jämfört det mot något sunket RTL8139, som sitter i var och varannan dator. Det är ju sånt småungarna köper på Kjell & Co för 99:-. Och om dator börjar lagga utav att spelet drar för mycket bandbredd, då borde man seriöst börja fundera på en ny dator istället. Min dator laggar ju inte ens när folk tankar i ett par hundra megabit av mig.
1 Guest(s)