November 29, 2001
Gueno wrote: Okej.. var lite rask där..
Grejen är att det buggar för både mig och en polare.
Grafikbuggar, program hänger sig osv.
Byter man/vi till äldre drivers så funkar det kanon.Det har dock endast hänt på GeForce 4 korten.
Edit: Problemen började vid 52.16.
Inget illa menat här men det är lite svårt att ställa en sådan fråga till ett multinationellt företag med miljontals användare baserat på vad du och en polare upplevt.
March 10, 2004
Why do newer drivers have worse support for dual monitors?
For example with newer drivers i can only play videos on one screen the other goes black. This problem only occurs on the first videowindow all others work perfectly as long as the first one is opened. With the old drivers it works perfectly.
June 3, 2001
UndaC wrote: Inget illa menat här men det är lite svårt att ställa en sådan fråga till ett multinationellt företag med miljontals användare baserat på vad du och en polare upplevt.
Aj see, aj see.. änd aj anderständ.
Men vi är knappast dom ända med problemet. 🙁
Du kan fråga varför explorer.exe hänger sig för mig lite då och då med nya drivare. 🙄
Du/ni kan fråga om dom tänker göra några förändringar på nView:en.
Köra med 2 stycken olika upplösningar samtidigt..
1280x960 på skärmen och 800x600 på TV:n för att ta ett exempel.
Mig veterligen kan man inte göra det.. om någon vet hur man gör så är denne välkommen att informera mig om hur man gör det. 🙂
March 10, 2004
Gueno wrote: [quote=UndaC]Inget illa menat här men det är lite svårt att ställa en sådan fråga till ett multinationellt företag med miljontals användare baserat på vad du och en polare upplevt.
Aj see, aj see.. änd aj anderständ.
Men vi är knappast dom ända med problemet. 🙁
Du kan fråga varför explorer.exe hänger sig för mig lite då och då med nya drivare. 🙄
Du/ni kan fråga om dom tänker göra några förändringar på nView:en.
Köra med 2 stycken olika upplösningar samtidigt..
1280x960 på skärmen och 800x600 på TV:n för att ta ett exempel.
Mig veterligen kan man inte göra det.. om någon vet hur man gör så är denne välkommen att informera mig om hur man gör det. 🙂
Har också haft liknande problem. En version gjorde så jag inte kunde vara i Win mer än en minut. Därför jag använder de som kom på skivan till grafikkortet.
😉
October 1, 2001
I'm surpriced that so many chose not to type their questions in english. After all, most of internet is in english and it got a very easy grammar that is in many ways similar to swedish grammar. The only thing I don't write in english is my shopping list, the few I do write =) And of course the very few posts I make in this forum but today I felt like writing in english.
Anyway, here's my question:
Long after the first release of FX cards you finally got the preformance of the cards up to what they should have been from the start. What have you learned from from that experience and what have you done to prevent that something similar happens with your next generation of graphics cards?
February 6, 2004
Denna fråga berör nvidias problem med shader prestandan:
"When you release your predecessor to GeForce FX 5950 Ultra (NV400/NV420 GPU??) will it have the same shader optimizations in the graphic drivers or will the shader optimizations be implemented in the new core?
And furthermore will you continue to improve shader performance for us who already have purchased older GPU:s such as FX5900 Ultra in newer games such as DOOM III and Half life 2 and so on?"
Hoppas ni tar med denna
Lycklig?? GF FX 5900 Ultra ägare
November 29, 2001
rathos82 wrote: Denna fråga berör nvidias problem med shader prestandan:
"When you release your predecessor to GeForce FX 5950 Ultra (NV400/NV420 GPU??) will it have the same shader optimizations in the graphic drivers or will the shader optimizations be implemented in the new core?
And furthermore will you continue to improve shader performance for us who already have purchased older GPU:s such as FX5900 Ultra in newer games such as DOOM III and Half life 2 and so on?"Hoppas ni tar med denna
Lycklig?? GF FX 5900 Ultra ägare
Jag kan svara:
1. Drivrutinsoptimeringarna är inget du kan implementera i en core på det sätt som du antyder.
2. Ja.
3 Guest(s)