iPhone 4G avslöjad i bilder med aluminuminslag|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
iPhone 4G avslöjad i bilder med aluminuminslag
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 19, 2010 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Apple väntas lansera sin fjärde generations smartphone under sommaren och om telefonen får namnet iPhone 4G, iPhone HD eller vad det nu kan bli är ännu oklart. Men nu har det dykt upp en hel del läckta bilder som sägs föreställa handtillverkade prototyper av Apples fjärde generations iPhone. Bilderna visar att Apple ser ut att satsa på en mer sober design med aluminiumdetaljer och en glasliknande baksida som kan vara vara baserad på ett patent företaget spikade under 2006.

Det keramiska materialet som används har ett glasliknande utseende men är betydligt mer stryktåligt och ska både avvisa repor samt fysiska påfrestningar. Samtidigt som materialet släpper igenom radiosignaler, till skillnad mot exempelvis aluminium.

De tidigare uppgifter som publicerats kring telefonens funktionalitet verkar stå fast och även om det fortfarande är rena rykten kan vi vänta oss en högupplöst skärm, bättre kamera, flashblixt och en kamera för videosamtal. Nu verkar det även som att den plastiga känslan som många klagat på med iPhone 3GS kan vara på väg att botas.

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

[Image Can Not Be Found]

-Boris-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 174
1247392
April 19, 2010 - 1:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Den kantiga designen känns väldigt mycket som hemmamoddare med CNC-tillgång snarare än apple.

KeeKe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 672
1247393
April 19, 2010 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

den ser lite budget ut för att va apple..
har inte de runda former och ska va så lite delar som möjligt

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
1247402
April 19, 2010 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Fingerprints!

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
1247413
April 19, 2010 - 4:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns betydligt fler bilder och mer information på gizmodo nu - http://gizmodo.com/5520164/thi.....ext-iphone . Det verkar vara en "äkta" nästa-generationsiphone dom har fått tag på. Sen är frågan hur slutgiltig designen är. Lustigt nog finns det heller inga bilder på insidan - ingen info om vad den använder för processor t.ex.

Allting runt det här är skumt, men något hemmabygge verkar det verkligen inte vara med tanke på byggkvalité etc.

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1247416
April 19, 2010 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kan hålla med om att det är lite överraskande "kantigt" för att vara Apple. Men samtidigt tycker jag att deras unibody MacBooks är rätt kantiga de också. Allt är ju relativt givetvis men det är trots allt lite åt samma håll.

Gillar faktiskt stuket på telefonen tror jag, en stilren men sober design vad det verkar. Borde vara fin kvalitetskänsla med aluminium och det där glasliknande materialet.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
1247418
April 19, 2010 - 5:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, skillnaden är väl att man inte håller en macbook pro i näven på samma sätt. Men kantigheten kan jag förstå ur ett praktiskt perspektiv - de vill ju såklart få in så mkt godsaker som möjligt. Det är snarare alla små skarvar coh grejer som jag tycker ser underliga ut, för att inte tala om de runda knapparna för volym upp/ned.

Glasbaksidan borde kunna ge möjlighet till touch på baksidan - det hade varit kalas. Varför plockar dom inte isär den och kollar det...

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1247423
April 19, 2010 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Noddan wrote: Ja, skillnaden är väl att man inte håller en macbook pro i näven på samma sätt. Men kantigheten kan jag förstå ur ett praktiskt perspektiv - de vill ju såklart få in så mkt godsaker som möjligt.

Uhm, Apple har väl ändå alltid föredragit SoCs och det har ju begränsat funktionerna mer än något annat. Apple är väl knappast kända för att trycka in mer godis än de anser nödvändigt, vilket brukar vara "bare essential"?
Sen övertalar man alla om att allt som inte fanns i just den SoC de valde eller har utvecklat är onödigt 😉

//Andreas

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
1247425
April 19, 2010 - 5:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Uhm, Apple har väl ändå alltid föredragit SoCs och det har ju begränsat funktionerna mer än något annat. Apple är väl knappast kända för att trycka in mer godis än de anser nödvändigt, vilket brukar vara "bare essential"?
Sen övertalar man alla om att allt som inte fanns i just den SoC de valde eller har utvecklat är onödigt 😉

//Andreas

Jo det är klart att dom vill miniatysera så mkt som möjligt - personligen ser jag batteri som godis i en telefon 🙂 Vill de minska tjockleken men bibehålla funktionaliteten måste de såklart tumma på någonting.

Sen ser det ju ut som att det kan bli dubbla kameror (vilket känns onödigt) och kanske tillochmed en blixt som tar upp utrymme också. Lite extra får dom väl om dom går över till micro-simkort.. många bäckar små.

Men visst är det så att dom inte strösslar med kul-att-ha-prylar direkt. Läste nån bra sammanfattning på det där - Apple bygger inte saker som kunden vill ha. De designar vad de själva vill och får kunden att vilja ha det. Funkar för mig iallafall 🙂

dreamweaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1220
1247432
April 19, 2010 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle inte förvåna mig om Apple släppt telefonen medvetet för att skapa hype och testa designen innan den når slutgiltig form.

Är inte fövånad över formen. Känns som att de vill homogenisera formen mellan iPhone, iPad och Macbook.

Danne980
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 509
1247446
April 19, 2010 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Den såg ju riktigt bra ut. Men jag undrar hur mycket nytt de kommer med som inte finns i 3gs. Hoppas inte så mycket då jag inte vill bli sugen på att byta upp mig.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1247454
April 20, 2010 - 7:16 am
sp_Permalink sp_Print

dreamweaver wrote: Skulle inte förvåna mig om Apple släppt telefonen medvetet för att skapa hype och testa designen innan den når slutgiltig form.

Är inte fövånad över formen. Känns som att de vill homogenisera formen mellan iPhone, iPad och Macbook.

Hehe, de har ju tydligen kontaktat flera "bloggare" och bett dom skicka tillbaka exemplar som hamnat i det vilda X-)

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 343
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL