April 17, 2005
iPod Nano har de senaste dagarna blivit kritiserad av många användare för att LCD-displayen helt enkelt gått sönder utan direkt anledning. Nu har tydligen Apple erkänt problemet men säger samtidigt att det inte är Apple själva som ska hållas ansvariga. Det är istället företaget som tillverkat LCD-displayen. Men samtidigt kommer Apple acceptera returer av iPod Nanos som erfarit problemen med "tidig LCD-displaydöd". Det ska enligt Apple dock bara vara så få som 1 procent av alla iPod Nano ägare som råkat ut för detta. De klagomål som dykt upp på Nanos känslighet mot repor och liknande avfärdas dock av Apple som säger att inget förändrats från tidigare versioner av deras iPod-spelare. Med andra ord är det upp till var och en att behandla sin spelare på rätt sätt.
Källa: Ars Technica
May 15, 2005
August 7, 2003
“This is a real but minor issue involving a vendor quality problem in a small number of units,” Schiller told MacCentral. “In fact, this issue has affected less than 1/10 of 1 percent of the total iPod nano units that we’ve shipped. It is not a design issue.”
< tiondel av en procent blir en promille om jag kan lite matte... Jag vet inte var alla övriga siter fått sin "1 procent" ifrån, troligen är det pga att han uttalat sig så mysko med tiondelar av procent istället för promille (eller säga "mindre än 1 av 1000". Källa: http://www.macworld.com/news/2...../index.php
2 Guest(s)