August 22, 2005
Det var inte så länge sedan vi sprang på ett minst sagt unikt skal till Apples nya iPod-spelare. Den gången handlade det om en modifierad tablettask och du var det knappast stilrenhet och estetisk design som stod i centrum.
Det är dock just dessa riktlinjer medlemmen helixipod använt när han designade sitt eget iPod Shuffle skal. Här är det nämligen en sober aluminiumkropp som producerats med hjälp av en CNC-fräs.
För att vara tillverkad av en privatperson måste vi erkänna att detta aluminium hölje verkligen har hög klass.
[Image Can Not Be Found]
Helixipod har tidigare gjort ett liknande skal för sin hårddiskbaserade iPod och många har visat intresse för att köpa hans skapelser.
Något som nu tydligen diskuteras med iPodlounge där helixipod publicerat information om sitt arbete.
Aluminium, stilrent, stryktåligt och hemmagjort, kan det bli bättre?
January 12, 2004
Jingizu wrote: vet inte vart jag ska "anmäla" fel riktigt, så jag gör det här 🙂
bara ett enkelt stavfel den här gången :
Den gången handlade det om en modifierad tablettask och du var det knappast stilrenhet och estetisk design som stod i centrum.
snyggt stavfel är det inte 😛
EDIT:
för att vara lite OnT :
snygg skapelse, synd bara att innehållet i aluskalet va kasst :/
September 12, 2001
Jingizu wrote: vet inte vart jag ska "anmäla" fel riktigt, så jag gör det här 🙂
bara ett enkelt stavfel den här gången :
Den gången handlade det om en modifierad tablettask och du var det knappast stilrenhet och estetisk design som stod i centrum.
snyggt stavfel är det inte 😛
Vet inte om du har ögonen med dig ? 😀
Det står i denna klistrade tråd för sjutton. 😉
https://www.nordichardware.se/.....34462.html
Att du sedan själv missar att inleda en mening med stor bokstav är ju huvudet på spiken. 😉
January 12, 2004
Skiroy, eftersom jag aldrig går in igenom forumet för att kommentera (går direkt ifrån nyheterna) så har jag faktiskt aldrig sett den klistrade tråden förut! 🙂
tack för att du har upplyst mig.
sen hur min svenska är ska vi inte tala på 😉 men det är väll bra att jag försöker hjälpa till? men den här gången tar jag åt mig kritiken 🙂
/big d over änd out =)
2 Guest(s)