April 17, 2005
iPod Shuffle ser ut att få en ordentlig ökning av lagringskapacitet under de kommande månaderna. I samband med att Samsung startat sin massproducering av 8Gbit NAND flashminne har uppgifter gjort gällande att dessa chip ska användas av Apple i nya modeller av iPod Shuffle. De nya minneschipen ska användas i 2GB och 4GB modeller av iPod Shuffle som ska lanseras under juni och augusti månad. Apple har inte velat kommentera dessa uppgifter och själva undrar vi hur mycket lagringskapacitet men kan ha i en MP3-spelare innan det blir ohållbart att inte erbjuda navigering med display.
Källa: Mac News
August 7, 2003
Det är DigiTimes som är källan...
samma digitimes som rapporterade att de höll på att producera powerbook G5 nånstans i Taiwan för ett år sen.
Samma Digitimes som rapporterade om 2.5Ghz appleserverar
Samma Digitimes som inte lyckats få ett enda av sina Apple-rykten rätt på flera år.
Men förr eller senare så slår det väl in.
Personligen så spelar jag nästan alltid min musik (även på datorn) på random play och när det kommer en tråkig låt så trycker jag bara forward tills nån bra dyker upp.
Men jag har ingen mp3-spelare så jag vet inte hur mycket jag skulle störa mig på att inte se låtens namn.
Jo jag spelar också oftast musiken på random, men det är mest kanske när man ska komma åt en speciell låt, för en kompis eller nått. Då är det ju inte roligt...
Tekniknörd som gillar att träna.
1 Guest(s)