iPod + Volvo = sant!|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
iPod + Volvo = sant!
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 18, 2005 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Det har varit mycket rapportering om Apple den senaste tiden och tyvärr eller lyckligtvis, vad man nu själv väljer att tycka, kommer vi fortsätta skriva om företagets framfart, så länge det är intressant i alla fall.
När vi nämner ordet framfart kommer vi ju osökt in på bilar och när vi tänker på bilar återkommer vi till Apple och deras iPod. Vi har tidigare sett hur flera biltillverkare visat intresse för att integrera funktioner för Apples omåttligt populära MP3-spelare, Apple iPod, i deras bilar.
Tidigare har det mest varit lösa rykten och i alla fall inga glasklara besked mer än från ett fåtal.


[Image Can Not Be Found]

Nu har dock det svenska, jo vi kallar det så fortfarande, bilmärket Volvo släppt en officiell pressrelease om deras kommande stöd för Apple iPod.

"The Volvo iPod Adapter will be available for S60, S80 and V70/XC70 models and will connect by simply plugging the iPod into a cable located in the car's glove compartment, while S40, V50 and XC90 owners can use a dashboard mounted FM transmitter. The Volvo iPod Adapter allows users to control their music through their Volvo sound system and steering wheel controls, and both options charge the iPod when plugged in."

Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se. 

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
825056
January 18, 2005 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

härligt, nästa bil blir en volvo med andra ord =)

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825068
January 18, 2005 - 12:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, fula bilar med fula spelare?
Låter bra 😉

(Syftar på Ipod G4, G3 var snygg)

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
Member Since:
August 7, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825069
January 18, 2005 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Vilken ENORMT stor iPod på bilden!!! 😮 Ni har ju missat scoopet ju. Apple släpper ipod Maxi som inte ens går in i bakluckan på en bil men å andra sidan kan kopplas sådär till dragkroken så man kan visa upp den för alla.

Slogan: "The ultimate penisenhancer just got bigger"

"Vi har efter omfattande studier av kvinnor kommit fram till att den optimala vinkeln för den jättelika uppblåsbara iPoden är 57,3 grader" kommenterar Apples produktchef nyheten. "Take that Micro Soft!"

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
Member Since:
September 12, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
825077
January 18, 2005 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Vilken ENORMT stor iPod på bilden!!! 😮 Ni har ju missat scoopet ju. Apple släpper ipod Maxi som inte ens går in i bakluckan på en bil men å andra sidan kan kopplas sådär till dragkroken så man kan visa upp den för alla.

Slogan: "The ultimate penisenhancer just got bigger"

"Vi har efter omfattande studier av kvinnor kommit fram till att den optimala vinkeln för den jättelika uppblåsbara iPoden är 57,3 grader" kommenterar Apples produktchef nyheten. "Take that Micro Soft!"

Hehe...det är lite väl tidigt på dagen att sippa på starka drycker måste jag säga. 😀

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
Member Since:
March 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
825083
January 18, 2005 - 12:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tindy wrote: Hmm, fula bilar med fula spelare?
Låter bra 😉

(Syftar på Ipod G4, G3 var snygg)

Volvo gör inte fula bilar, men jag håller med dig om ipoden.. mycket snyggare förut

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825114
January 18, 2005 - 1:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se. 

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Avatar
Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
Member Since:
March 14, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
825131
January 18, 2005 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: [quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Annars kan man alltid lära sig att bygga en.. och då menar jag bara lära sig, inte bygga den.. 🙄

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
825141
January 18, 2005 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: [quote="Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Har hört att ljudkvalitén ska vara rätt kass på dem, men det kanske skiftar mycket?

Sen är ju frågan vad farbror blå säger om de kommer på en.. hur de nu ska göra det är en annan femma. 🙂

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825143
January 18, 2005 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch wrote: [quote=Iskall][quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Annars kan man alltid lära sig att bygga en.. och då menar jag bara lära sig, inte bygga den.. 🙄

Självklart...! 😛

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825152
January 18, 2005 - 2:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Anton K wrote: [quote=Iskall][quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Har hört att ljudkvalitén ska vara rätt kass på dem, men det kanske skiftar mycket?

Sen är ju frågan vad farbror blå säger om de kommer på en.. hur de nu ska göra det är en annan femma. 🙂

Ljudkvalitén på den jag har är iaf riktigt bra, hör ingen skillnad mellan den och vanlig radio eller en CD. 🙂

Har också funderat på hur ngn ska komma på att man har en sån... Testade med en stereo utan antenn inkopplad och då var den nästan tvungen att ligga precis brevid stereon, så räckvidden är nog rätt så begränsad.

Länk till den.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
Member Since:
October 25, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
825158
January 18, 2005 - 2:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: [quote=Anton K][quote=Iskall][quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Har hört att ljudkvalitén ska vara rätt kass på dem, men det kanske skiftar mycket?

Sen är ju frågan vad farbror blå säger om de kommer på en.. hur de nu ska göra det är en annan femma. 🙂

Ljudkvalitén på den jag har är iaf riktigt bra, hör ingen skillnad mellan den och vanlig radio eller en CD. 🙂

Har också funderat på hur ngn ska komma på att man har en sån... Testade med en stereo utan antenn inkopplad och då var den nästan tvungen att ligga precis brevid stereon, så räckvidden är nog rätt så begränsad.

Länk till den.

Läs HÄR för info hur du kan förlänga sändningen.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
Member Since:
November 9, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
825198
January 18, 2005 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

*hosthost*

Är det verkligen lämpligt att Chefredaktören diskuterar olagligt material här i forumet? 🙂

*hosthost*

Redfaction
Member
Medlem
Forum Posts: 4312
Member Since:
June 27, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
825247
January 18, 2005 - 4:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: [quote=Anton K][quote=Iskall][quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Har hört att ljudkvalitén ska vara rätt kass på dem, men det kanske skiftar mycket?

Sen är ju frågan vad farbror blå säger om de kommer på en.. hur de nu ska göra det är en annan femma. 🙂

Ljudkvalitén på den jag har är iaf riktigt bra, hör ingen skillnad mellan den och vanlig radio eller en CD. 🙂

Har också funderat på hur ngn ska komma på att man har en sån... Testade med en stereo utan antenn inkopplad och då var den nästan tvungen att ligga precis brevid stereon, så räckvidden är nog rätt så begränsad.

Länk till den.

Det är ju enorm skillnad på radio och cd så alltså är det intye speciellt bra ljudkvalité på den.

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
Member Since:
January 12, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
826087
January 19, 2005 - 7:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Iskall wrote: [quote=Anton K][quote=Iskall][quote=Anton K]Tyvärr verkar detta endast gälla 2005 års amerikanska modellerna i Volvos bilprogram. Ett faktum som styrker detta är att den FM-adapter som ska användas i S40, V50 och XC90 är förbjudet att använda i Sverige.

Hur, om, och när Apples iPod-adapters dyker upp i svenska bilar återstår att se.

Har en sådan FM-sändare till min iPod Mini. Det fungerar hur smidigt som helst att använda när man kör bil, ljudet är mycket bra och jag har inte haft några problem med för dålig räckvidd. 🙂

Rekomenderas! (om man nu kan få tag på en sådan ngnstans... :P)

Har hört att ljudkvalitén ska vara rätt kass på dem, men det kanske skiftar mycket?

Sen är ju frågan vad farbror blå säger om de kommer på en.. hur de nu ska göra det är en annan femma. 🙂

Ljudkvalitén på den jag har är iaf riktigt bra, hör ingen skillnad mellan den och vanlig radio eller en CD. 🙂

Har också funderat på hur ngn ska komma på att man har en sån... Testade med en stereo utan antenn inkopplad och då var den nästan tvungen att ligga precis brevid stereon, så räckvidden är nog rätt så begränsad.

Länk till den.

dig vågar jag ju inte lita på! 😛 hör du inte skillnad mellan radio och cd är du inte finsmakare 😉 speciellt om du lyssnar på nån komersiell sönderkomprimerad kanal.

har inte aktivt lyssnat på radio på över 3 år.. sätter inte på härket, det *finns* tydligen i min mp3-cd-spelare i bilen, men jag har aldrig testat...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 71
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL