August 22, 2005
För precis en vecka sedan publicerade vi vår recension på MP3-spelaren iRiver H10 och det var en mycket positiv sådan som slutade i en "Redaktörens Val"-utmärkelse för H10.
Vi är onekligen inte de enda som fastnat för iRivers senaste HDD-spelare och nu verkar det till och med som att iRiver H10 hittat en partner, det verkar nämligen vara en avkomma på väg ut på marknaden.
På i4u.com har man postat information om iRiver H10 Junior som designmässigt är en miniatyr av sin föregångare iRiver H10.
Enligt uppgifter ska iRiver H10 Junior visas upp på CeBit 2005, om knappt 2 veckor, och de specifikationer som hittills dykt upp är en lagringskapacitet på 2h med flashminne och en batteritid på imponerande 60h!
[Image Can Not Be Found]
Om dessa uppgifter stämmer ser iRiver H10 Junior ut att vara en mycket lovande skapelse som verkligen kan bli en spelare att räkna med på flashmarknaden.
Källa: i4u.com
C Cameron wrote: Bör vara 2GB och inte 2h som det nu står i texten ? 😎
Bha! Petitesser.. men jag ändrar det i alla fall. 😉
g1mp: Jo valet mellan HDD och flash-spelare är ju helt beroende på ens användning. Är man en riktig allätare som brukar ta långa turer med sin spelare kan det ju onekligen vara bra att ha en ordentlig laddning låtar på lager, eller om man inte orkar byta låtar på sin spelare för ofta. 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
February 27, 2005
Anton K wrote: g1mp: Jo valet mellan HDD och flash-spelare är ju helt beroende på ens användning. Är man en riktig allätare som brukar ta långa turer med sin spelare kan det ju onekligen vara bra att ha en ordentlig laddning låtar på lager, eller om man inte orkar byta låtar på sin spelare för ofta.
Joo, och sen får oxå mp3 spelaren en helt annan funktion, den blir mera som ett "musikcenter" (med massor med låtar och val möjligheter av låtar)... om du förstår vad jag menar... 🙂
January 28, 2003
Redfaction wrote: Lika ful som den stora. Ser ut som en pensionärs pryl.
Lika positiv som vanligt. Låter som en pensionär.
Sexig liten sak, måste jag säga. Valde själv en iFP-799 istället för en H10, för att jag tycker hdd-spelare är för stora och har värdelös batteritid. Att ha med ett till batteri är inget attraktivt alternativ.
November 16, 2004
den ska tydligen inte alls baseras på flash utan ska istället använda sig av denna miniatyr-hdd 🙁
http://www.i4u.com/article1000.html
2 Guest(s)