iRiver lanserar nya MP3-spelare|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
iRiver lanserar nya MP3-spelare
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 14, 2004 - 9:06 am
sp_Permalink sp_Print

Vi har rapporterat om flera MP3-spelar lanseringar denna månaden redan men nu är det återigen dags. Denna gång är det iRiver som faktiskt slagit på stora trumman och vill visa upp tre nya modellserier.
För de som varit lite vaksamma är det ingen nyhet att iRiver har haft och fortfarande har många nya spelare på gång. Deras hemsida har under längre tid hållt information om flera nya spelare, den ena värre än den andra.

Nu är det dock dags för en officiell lansering och de modellserier det handlar om är iFP-700, iFP-800 och iFP-1000. De två förstnämnda serierna är identiska rent teknisk och skiljs åt endast på deras estetiska design. Alla tre modellerna använder sig av flash-minne som lagringsmedia.
Utmärkande för alla spelarna är stöd för de flesta ljudformat (MP3, WMA, Ogg Vorbis och ASF), lång speltid (40h resp. 35h), mikrofon, uppgraderingsbar firmware (för nya ljudformat m.m), hög uteffekt (18mW, vid 16 Ohm) m.m.
iFP-1000-serien erbjuder dock lite andra egenskaper också. Vad sägs om en 1.2" färgdisplay (262 000 färger) och inbyggd kamera på 0.3 Mpixel.

De är alla tre mycket intressanta spelare och om vi ska lita på iRivers "kommande modeller lista" finns det mer var detta kom ifrån.

iFP-800 och iFP-1000-modellerna kommer finnas i butik den 21 maj och iFP-800 veckan därefter.





[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]





[Image Can Not Be Found]

Du kan läsa mer om iRivers nya spelare här nedan.

:: iRiver iFP-700 Series :: iRiver iFP-800 Series :: iRiver iFP-1000 Series ::

För dem som är intresserade av iFP-1000-modellens digitalkamera har vi även fått ta del av fyra bilder tagna med spelaren.
- Bild 1 - Bild 2 - Bild 3 - Bild 4 -

Avatar
BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
Member Since:
May 21, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
619822
May 14, 2004 - 11:12 am
sp_Permalink sp_Print

fyfan va snygga

LuckyLuke
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1087
Member Since:
May 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
619849
May 14, 2004 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

oj! Det va inte heller dåliga bilder med kameran som man skulle tro. Nästan bättre än med mobilen. Sen va dom jävligt snygga också.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
Member Since:
July 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
619876
May 14, 2004 - 12:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att JoS MP-130 är grymt mkt snyggare iaf. Men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa. Sitter och väljer mellan just MP-130, iFP-895 eller iFP-795. Alla spelarna har sina fördelar men också nackdelar.
Det här är iaf vad jag kommit fram till:
Iriver:
+ Batteritid - 40 timmar är riktigt mkt
+ 18mW ut
+ USB2
+ tillbehören man får med (fodral med armband och halsrem)
- Måste använda usb-sladd
- vikten (väger inte mkt men mer än josen)

JoS:
+ Designen - helt otroligt snygg enlig mig
+ vikten
+ Inbyggd usb-kontakt
- man får inte med några tillbehör utan måste köpa dom separat
- "bara" 13mW ut, räcker nog för de flesta men jämfört med Irivers 18mW så är det lite

Segis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 900
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
619904
May 14, 2004 - 12:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Riktigt bra bildkvalité i ett litet format. Skulle faktiskt vilja ha en mp3-spelare ...

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
620467
May 15, 2004 - 8:25 am
sp_Permalink sp_Print

LuckyLuke wrote: oj! Det va inte heller dåliga bilder med kameran som man skulle tro. Nästan bättre än med mobilen. Sen va dom jävligt snygga också.

Jo det ser ändå helt okej ut måste jag säga. Dock ska man nog vara lite kritisk, dessa bilder är med stor säkerhet de bästa de fått fram med kameran så det betyder ju inte att alla foto blir så bra. Jag kan såklart ha fel men hade jag lanserat en produkt hade jag enbart skickat ut det bästa materialet 🙂

Men jag tycker det är kul att se lite nya grepp även på MP3-spelarmarknaden. Ser ingen anledning till varför man inte skulle kunna utveckla den precis som mobilmarknaden.
Sen är det ju inte alla som tilltalas av en kamera i MP3-spelaren men smaken är som baken..

C Cameron
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 29
Member Since:
July 16, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
620529
May 15, 2004 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Anton aka [NH wrote: Woxxman]Jo det ser ändå helt okej ut måste jag säga. Dock ska man nog vara lite kritisk, dessa bilder är med stor säkerhet de bästa de fått fram med kameran så det betyder ju inte att alla foto blir så bra. Jag kan såklart ha fel men hade jag lanserat en produkt hade jag enbart skickat ut det bästa materialet 🙂

Bilderna som skickades med är ok, men väldigt spontant tagna. Vi skulle kunna "anstränga oss" ännu mer och säkert få ett ännu bättre resultat, men vi ville ge en sann uppfattning om vad kameran kan prestera. Så jag tog helt enkelt en vända utanför kontoret och knäppte av ett par snabba, på samma sätt jag inbillar mig att folk kommer att göra som väljer att köpa den här modellen 🙂

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
620609
May 15, 2004 - 12:22 pm
sp_Permalink sp_Print

C Cameron wrote: [quote=Anton aka [NH]Woxxman]Jo det ser ändå helt okej ut måste jag säga. Dock ska man nog vara lite kritisk, dessa bilder är med stor säkerhet de bästa de fått fram med kameran så det betyder ju inte att alla foto blir så bra. Jag kan såklart ha fel men hade jag lanserat en produkt hade jag enbart skickat ut det bästa materialet 🙂

Bilderna som skickades med är ok, men väldigt spontant tagna. Vi skulle kunna "anstränga oss" ännu mer och säkert få ett ännu bättre resultat, men vi ville ge en sann uppfattning om vad kameran kan prestera. Så jag tog helt enkelt en vända utanför kontoret och knäppte av ett par snabba, på samma sätt jag inbillar mig att folk kommer att göra som väljer att köpa den här modellen 🙂

Jag tackar för ditt svar Christopher! Det var onekligen goda besked och det är alltid kul att se företagsrepresentanter i forumet! 🙂

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
Member Since:
May 1, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
620713
May 15, 2004 - 1:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Hade inte varit fel med en mp3-spelare nu..

Irivers var jäkligt fina!

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
Member Since:
January 14, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
620801
May 15, 2004 - 3:50 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: Jag tycker att JoS MP-130 är grymt mkt snyggare iaf. Men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag ska köpa. Sitter och väljer mellan just MP-130, iFP-895 eller iFP-795. Alla spelarna har sina fördelar men också nackdelar.
Det här är iaf vad jag kommit fram till:
Iriver:
+ Batteritid - 40 timmar är riktigt mkt
+ 18mW ut
+ USB2
+ tillbehören man får med (fodral med armband och halsrem)
- Måste använda usb-sladd
- vikten (väger inte mkt men mer än josen)

JoS:
+ Designen - helt otroligt snygg enlig mig
+ vikten
+ Inbyggd usb-kontakt
- man får inte med några tillbehör utan måste köpa dom separat
- "bara" 13mW ut, räcker nog för de flesta men jämfört med Irivers 18mW så är det lite

vikten spelar ju inte direkt nån stor roll.. om en grej skulle väga 20 gram mer än den andra så skulle du inte märka skillnaden direkt

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
Member Since:
January 13, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
621877
May 16, 2004 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vet någon här om det går att byta ut flashminnena i de här spelarna så att man kan ha flera med sig? Och i så fall om 128MB-spelaren endast stödjer 128MB flashkort?

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
Member Since:
July 22, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
622005
May 16, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Boomhauer wrote: Vet någon här om det går att byta ut flashminnena i de här spelarna så att man kan ha flera med sig? Och i så fall om 128MB-spelaren endast stödjer 128MB flashkort?

Nej det går inte byta ut minnena... om du nu inte skulle vara väldigt duktig på att löda och så. Då skulle det kanske gå 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 61
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL