April 17, 2005
iTunes har sedan lanseringen av sjätte generationens iPod även sålt filmklipp i olika dess former. Allt från musikvideos till hela avsnitt i olika TV-serier. Man har inte erbjudigt några långfilmer för nerladdning dock, det vill säga tills nu. Man har i dagarna gjort den första långfilmstiteln tillgänglig på sin Internettjänst och först ut är en TV-film från Disney Channel vid namn High School Musical. Först dök filmen upp till ett pris av $1.99 som alla andra filmklipp på tjänsten, senare togs dock filmen ner från iTunes för att återvända med ett pris på $9.99. Filmen väger in på 487MB och är 1h 39min lång. Apple väntas lansera en iTunes film-service inom kort och detta känns som ytterligare en indikation på att man har en riktig video iPod på gång.
Källa: MacRumors
September 1, 2002
Jag ser gärna att man erbjuder filmer kodade med högre bitrate och större pixeldimensioner samt undertexter.
Om man även erbjuder kunderna möjlighet att steka ner filmerna på DVD/CD samt att man utökar beståndet skulle jag nog överväga iTunes före t.ex. Boxman, som jag använder nu.
1 Guest(s)