August 22, 2005
Det är inte sällan våra asiatiska vänner får oss att fundera över hur välutvecklat vår IT-marknad egentligen är. Nu är det dags för oss övriga jordbor att återigen bli knäppta på näsan av de teknikgalna japanerna.
Någon gång under juni månad förväntas Casio A5406C komma ut på den japanskamarknaden. Detta får räknas som en av marknadens värsta mobiltelefoner och den första mobiltelefon någonsin att erbjuda en digitalkamera på 3.2 Mpixel. Detta möjliggör bilder i 2048x1536 pixlar vilket är den standard många vanliga digitalkameror använder i dagsläget.
Det kan t.ex. jämföras med Sharp X30 som hittills har den högst upplösta kameramodulen i Sverige. Den ligger på 1.3 Mpixel och motsvarar en upplösning på ~1280x960 pixlar.
Kameramodulen erbjuder även autofokus, digital zoom och diverse inställningar för olika ljusförhållande.
Casios värstingmodell bjuder på helt acceptabla egenskaper i övrigt också. Vad sägs om en primär display på 2.3" med en upplösning på 240x320 pixlar, 1.1" extern display (72x96 pixlar), polyfoniska ringsignaler med 64 stämmor i stereo (2 högtalare med Yamaha MA-5Si ljudsystem).
Telefonen har ett primärt minne på 12MB men detta kan utökas med hjälp av minneskort av typen MiniSD. Vilket förmodligen kan bli aktuellt om man är flitig med att använda digitalkameran. Det går även att spela in videosekvenser med telefonen i upplösningar upp till 176x144 pixlar.
Casio A5406C kommer släppas i tre olika färgscheman och här nedan finns en bild på "Tailored black"-modellen.
Telefonen kommer alltså inte släppas i Sverige så för de som inte vill få ett obotligt habegär är det nog inte värt att läsa hela nyheten...
Mer information om telefonen går att hitta här.
Använd Bablefish för att översätta.
Jo det kan man ju säga.. 🙂
Personligen tycker jag kameramodulen i Sharp X30 är helt okej och riktigt trevlig för att sitta integrerad i en mobiltelefon. Men detta är ju något i hästväg... 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
miloheke wrote: He he var det bara jag som hajade till och som fick titta en extra gång, för att se vad det egentligen var som visades på den runda displayen? 🙂
.
Hahaha jag väntade på att någon skulle kommentera det..
De har verkligen fått till den bilden bra.. 😉
September 15, 2002
Verkar vara en schyst telefon.
Lite fel på infon om sharp telefonen dock, har nyss köpt en själv. De heter GX30 och har 1 megapixel inte 1.3, upplösningen är 858*1144.
Kan även sägas att det blir bäst bilder om man använder max 640*480, ger dock betydligt bättre bilder än de andra vga mobilkamerorna på den upplösningen (de jag sett iaf).
Danne980 wrote: Verkar vara en schyst telefon.
Lite fel på infon om sharp telefonen dock, har nyss köpt en själv. De heter GX30 och har 1 megapixel inte 1.3, upplösningen är 858*1144.
Kan även sägas att det blir bäst bilder om man använder max 640*480, ger dock betydligt bättre bilder än de andra vga mobilkamerorna på den upplösningen (de jag sett iaf).
Sorry, självklart är det Sharp GX30 och angående kameramodulen för Sharpen har jag förväxlat det med Sony Ericssons kommande modell S700.
Har ändrat det i nyheten nu.
April 20, 2002
Dessa telefoner går inte köpa och använda här eller? Synd i så fall eftersom Asien har mycket snyggare och bättre saker att erbjuda i allmänhet än Europa.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
October 16, 2003
Anton aka [NH wrote: Woxxman][quote=miloheke]He he var det bara jag som hajade till och som fick titta en extra gång, för att se vad det egentligen var som visades på den runda displayen? 🙂
.
Hahaha jag väntade på att någon skulle kommentera det..
De har verkligen fått till den bilden bra.. 😉
haha jag fick titta riktigt noga för att se vad det va :bgrin:
Pim_ wrote: Jag är född i fel land.......suck........
I know the feeling.. 😉
skiroy wrote: Men käre woxxie...hur stavar du ? 🙂
Såg att du hann med att editera...
Förövrigt måste jag säga att jag hajjade till över bilden i den runda displayen. 🙂Fantasin skenade...:D
Jag har lite svårt att tygla mitt tangentbord... 😉
Jo det krävdes lite granskning för att verkligen se vad det var på bilden...
1 Guest(s)