April 18, 2003
Det var inte så länge sen som en HD på 400 MB ansågs onödigt stor... så nog tror jag det kommer finnas en marknad för större diskar allt, var så säker. Titta på spelen som släpps idag, fler och fler släpps på DVD och ligger kring 5 gig installerade, tror knappast att det slutar där...
Men är det nån som vet vad det vart av dom där Norska (har jag för mej) diskarna tog vägen? Dom som det var sånt snack om för några år sedan. Dom var helt utan rörliga delar, skulle tillverkas som waffers typ och klippas till i valfri storlek, och då dom inte hade några läshuvuden utan la upp datan i ett rutnät så skulle dom tydligen bli lika snabba som ram minnen. Kan det vara 3-4 år sen dom var på tapeten?
Är det nån som kommer ihåg dessa och vet vad det vart av dom?
July 3, 2003
Jekyll 3000 wrote: Men är det nån som vet vad det vart av dom där Norska (har jag för mej) diskarna tog vägen? Dom som det var sånt snack om för några år sedan. Dom var helt utan rörliga delar, skulle tillverkas som waffers typ och klippas till i valfri storlek, och då dom inte hade några läshuvuden utan la upp datan i ett rutnät så skulle dom tydligen bli lika snabba som ram minnen. Kan det vara 3-4 år sen dom var på tapeten?
Är det nån som kommer ihåg dessa och vet vad det vart av dom?
Syftar du på Zip Drive?
November 9, 2002
MULLVADEN wrote: Jag anar att det e en diskution lite som kommer se ut som det där Citatet som Bill Gates sa i början av 90 talet eller när det nu var om att nåra 100k kommer vara mer än tillräckligt för alla...
precis min tanke...
hur många här satt för 6 år sen o funderade på om dom skulle behöva en 120Gigs HDD?
ok att 490TB kanske e lite att ta i, men allt blir större... redan ida finns d "normala" människor me 1TB i burken
så om några år när halflife 5 kommer ut på 3st blue-ray-skivor kanske d behövs lite utrymme o installera d 🙄
September 1, 2002
Jo, men bara för att man tycker att prestandan bör ha högre prioritet än kapaciteten betyder det inte att man tycker kapaciteten är oviktig på något sätt.
Jämför ökningen i prestanda med ökningen av kapacitet de senaste 5 åren, så lär ni se ett visst övertag på kapacitets-sidan.
Det är sant att spel börjar ta redigt mycket plats, men hur många sådana stora spel har man installerat samtidigt?
Och sen, de privatpersoner som sitter med ~1TB (eller motsvarande) lagringsutrymme i sina datorer, hur mycket hårddiskutrymme skulle privatpersoner behöva om de inte hade piratkopior på film, musik, spel och program på sina diskar?
Jag menar bara jag är mer intresserad av en ökad I/O-prestanda än ökad lagringskapacitet för tillfället, då jag känner att den befintliga hårddiskapaciteten "räcker för nu" men att prestandan inte är lika tillfredsställande.
Det är sällan man får forskningsnyheter där man kommit på sätt att öka hdd-prestandan flera multiplar.
July 27, 2002
kfo wrote: oh, me wants :> skit i hastigheten.. bara man får plats med så mycket wäsch som möjligt. hrmm :>
när kommer dessa diskarna tro? och vad kommer dom att kosta? :>
De kommer 2010, står, de kommer kosta typ lika mkt som dagens hårddiskar, står.
Inge warez :arg:
Och btw, lycka till att ha warez om några år :bgrin:
1 Guest(s)