August 22, 2005
Välrenommerade Jens Of Sweden kommer denna vecka sälja sin 100 000:ende
Mp3-spelare. JOS har detta år haft stora framgångar med MP-300 och den lilla
MP-130 med spegelskärm som jag skrivit recension om här på NordicHardware.
Förra året stod Jens Of Sweden för en tredjdedel av alla sålda flashbaserade Mp3-spelare på
den svenska marknaden. Fler produkter med Jens Of Sweden loggan är på gång
in handeln nu under hösten. Jens Of Sweden omsätter cirka 90 miljoner kronor om
året och har 6 anställda personer i företaget.
Vi på NordicHardware kan inte säga annat än grattis till Jens. Det är väldigt kul med
driftiga entrepenörer som brinner för det dem håller på med.
December 27, 2003
Hugge wrote: [quote=SkuTiDuTi]Bara 6 personer? :cy:
Yepp, enligt deras pressmeddelande i alla fall. Men observera att JOS inte har någon fabrik om det var det du trodde 😉 De importerar ju allt från Asien och så många personer behöver det ju inte gå att sköta ett importföretag.
Mjoo, kom på det. Vad dum jag är :banghead:
September 17, 2001
"Jens Of Sweden omsätter cirka 90 miljoner kronor om året och har 6 anställda personer i företaget." omfg 🙂 det lär bli lite pengar till varje person där, även om det kostar en hel del att driva en sådan här verksamhet; skatter, tillverkningaskostnader, utveckling av nya produkter/komponenter osv.. oj, oj dem lär alla vara rika i JOS. skall försöka ta mig in i företaget genom att skaffa praktikplats där. lool
Jo det är rätt fantastiskt hur bra det kan gå när man kommer på en idé före de flesta andra. Nu är det ju många som följt Jens spår i Sverige så det lär garanterat bli knepigare att hålla sin marknadsledning i Sverige men man har ju en mycket bra grund att jobba på!
Tekniknörd som gillar att träna.
November 12, 2002
NH|SiBBoR wrote: "Jens Of Sweden omsätter cirka 90 miljoner kronor om året och har 6 anställda personer i företaget." omfg 🙂 det lär bli lite pengar till varje person där, även om det kostar en hel del att driva en sådan här verksamhet; skatter, tillverkningaskostnader, utveckling av nya produkter/komponenter osv.. oj, oj dem lär alla vara rika i JOS. skall försöka ta mig in i företaget genom att skaffa praktikplats där. lool
Dom uppväckar lite inte nya komponenter eller produkter utan dom spanar på den asiatiska marknaden sen köper dom in en noname produkt och sätter sitt namn på det, genialiskt.
July 14, 2003
NH|SiBBoR wrote: "Jens Of Sweden omsätter cirka 90 miljoner kronor om året och har 6 anställda personer i företaget." omfg 🙂 det lär bli lite pengar till varje person där, även om det kostar en hel del att driva en sådan här verksamhet; skatter, tillverkningaskostnader, utveckling av nya produkter/komponenter osv.. oj, oj dem lär alla vara rika i JOS. skall försöka ta mig in i företaget genom att skaffa praktikplats där. lool
2 ord där ovan som krossar dina drömmar! 8)
January 21, 2002
min bror fick en mp-300 för 2700 kr (512 mb)
efter 2 dagar när han starta den så kunde den spela musik men skärmen var helt phukkt upp.
han hade knappt använt och han e 17 så han sprang inte runt o lekte med den.
Vi fick pengarna tillbaka och köpte en iPod 20 gig
bättre kvalité och kosta e 2800kr funkar skit bra.
February 12, 2003
Ja, äntligen har Jens of Korea lyckats... Varför pröjsar det svenska folket mer för att det står "Sweden" på? Anständigt folk ska fan köpa iRiver eller iPod, inte pröjsa extra för ett "Sweden" på det som ska likna en mp3-spelare. Läs mannens inlägg, så förstår ni vad jag menar.
1 Guest(s)