Jens Of Sweden i konkurs|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jens Of Sweden i konkurs
Avatar
denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
Member Since:
March 11, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
953427
September 21, 2005 - 11:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Nizze wrote: Väldigt tidigt i våras så skrev jag att allt kanske inte var riktigt som det skulle hos Jens of Sweden och att det inte är otroligt med en konkurs inom de kommande året. Djävla vad med skit jag fick av flera på forumet, kanske ni som var så sturska kan söka upp inlägget och läsa vad ni skrev wink

I den här tråden var det någon som påstod att det är vanligt att företag gör konkurs för att sedan återuppstå. Ja det kanske det är i restaurangbranschen med bulvaner. Men jag kan garantera er att innan man gör affärer och beviljar krediter så gör man en noggrann koll på styrelse och VD. Hittar man en kk (kk betyder i det här samanhanget inte knullkompis) så tänker man sig väldigt noga för innan man gör affärer.

Min nya prediktion blir att JOS inte finns vid den här tiden nästa år.

JOS finns ju redan som nystartat företag, så det tror jag blir svårt att smälta.
Och ja, konkurs ser inte bra ut, men om man är lite smidig, så sätter man sig inte själv varken i styrelsen eller som VD. Jag skulle gissa på att Jens tjej har ett nytt fint jobb på pappret....

Nizze
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 46
Member Since:
July 17, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
953475
September 22, 2005 - 7:21 am
sp_Permalink sp_Print

Jens sitter redan som ordförande i JOS moderbolag och om jag inte är felunderrättad så är han VD i JOS. I Sverige så är kanalen (förenklat kanalen = återförsäljarkedjan) en gång för alla bränd för vad än Jens försöker ta sig till. Redan när jag skrev mitt inlägg i våras så var många väldigt besvikna på Jens of Sweden och man är knappast beredda att förlora mer pengar. Bara siba förlorade över tre miljoner på att tvingas ta hand om reprationer som Jens of Sweden skulle ha tagit hand om. Så det som återstår är mindre butiker och nätförsäljning.

På leverantörssidan så är det änn dystrare, man har väldigt små marginaler på varje enhet och tre av Jens of Swedens fyra leverantörer förlorar pengar på konkursen. Skall Jens handla fler spelare i Asien så blir det kontant bettalning. Visst har moderbolaget pengar att skjuta till men på en hårdnande marknad så blir det minst sagt tufft.

Självklart kan jag ha fel, kanske JOS finns nästa år vid den här tiden men mitt tipps blir: satsa inga pengar på att JOS finns kvar.
Glöm inte att pressmeddelandet som Jens of Sweden gick ut med är en partsinlaga, det finns många som vill beskriva händelseförloppet på ett lite annat sätt än vad Jens of Sweden gör laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 70
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL