Jens Of Sweden lanserar iPod Shuffle-dödare|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Jens Of Sweden lanserar iPod Shuffle-dödare
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 23, 2005 - 8:40 am
sp_Permalink sp_Print

De senaste månaderna har det varit mycket turbulens kring den svenska MP3-spelarförsäljaren Jens Of Sweden. Tyvärr inte mycket positiv turbulens dock, något som man nu hoppas vända på genom nya produktlanseringar.

JoS har bland annat lanserat en ny MP3-spelare som enligt dem själva ska vara en "iPod Shuffle-dödare". Spelaren går under namnet Jens Of Sweden MP-120 och har till skillnad från just iPod Shuffle rätt intressanta egenskaper. Först och främst har MP-120 en lagringskapacitet på 1GB, precis som sitt "offer". MP-120 har stöd för i princip alla populära musikformat, 25 timmars speltid, diktafon och 2x18mW uteffekt.
Det riktiga trumfkortet mot Apples iPod Shuffle är dock spelarens OLED-display med orange och blå färgnyanser.
JoS MP-120 överglänser utan tvekan iPod Shuffle rent featuremässigt och i ett rent marknadsföringsknep har JoS satt riktpriset för MP-120 på 1344 sek, 1 krona billigare än Apples 1GB iPod Shuffle.

[Image Can Not Be Found]

Nu kanske ni tror att det finns en hake med detta, och visst är det så. JoS MP-120 levereras nämligen inte med hörlurar utan det får man köpa upptill om man inte redan har lurar i sin ägo.
På JoS hemsida finns det hörlurar från 199kr och uppåt så det slutgiltiga priset med hörlurar blir alltså högre än det för iPod Shuffle. Men många konsumenter är nog inne på att använda egna lurar till sin MP3-spelare så det kanske inte är en så dum idé trots allt.
Vi är övertygade om att detta bara är en början av "jakten på shuffle" och vi konsumenter sitter på första parkett.

Läs mer om Jens Of Sweden MP-120.

Tindy
Member
Medlem
Forum Posts: 5044
847577
February 23, 2005 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

Då var ju valet inte så svårt.
Rätt mycket snyggare och med display 😀

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
847579
February 23, 2005 - 8:46 am
sp_Permalink sp_Print

ja hade man haft 1500 över så 🙁

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
847593
February 23, 2005 - 9:26 am
sp_Permalink sp_Print

En trimmad MP-110 😛

Men visst, i mina ögon vinner den över iPod Shuffle, men dessvärre är det en JoS :cy:

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
847617
February 23, 2005 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: En trimmad MP-110 😛

Men visst, i mina ögon vinner den över iPod Shuffle, men dessvärre är det en JoS :cy:

Precis. Den må vara hur bra som helst, jag skulle aldrig köpa den ändå. Jag skulle hellre lägga ut mer pengar och köpa en spelare från ett seriöst företag, typ iRiver, Creative eller iAudio. Anledningarna är många, men ett av de allra tydligaste är hur företagen behandlar sina kunder. Bara att kolla in på JoS forum så får ni se, maken till sämre support får man leta efter.
Sen så ska ni inte heller räkna med att få nya firmware uppdateringar om ni köper en spelare. MP-300 har Jens tex lovat en ny firmware till sen i april förra året. Fortfarande har det inte komit någon trots att Nextway släppt flera uppdateringar. Och det enda JoS i princip gjort tidigare är att översätta dom uppdateringarna.

Edvuld
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1898
847657
February 23, 2005 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Vart kan man få tag på den snabbast? Åker till Frankrike om en vecka och ska köpa en mp3spelare. Vore slöseri att inte köpa en sån...

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
847694
February 23, 2005 - 12:52 pm
sp_Permalink sp_Print

86.2 x 16.7 x 28.2mm 39 gram
vs.
84 x 25 x 8,4mm 22 gram

Om man ändå vill ha en liten flash-spelare så vill man nog ha den så liten som möjligt annars kan man lika gärna köpa en hårddiskspelare?

Vet inte, har ingen sån själv, väntar nog på tills det finns (bra) inbyggda i telefonerna istället.

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
847789
February 23, 2005 - 3:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj... En hel krona billigare...:roll:
Iofs med display och skit, men jag skulle då aldrig köpa en Jens Of Korea, bara för att det står Sweden på den, har något seriöst emot det.
Om jag nu ska köpa nån sån här produkt blir det förmodligen iRiver eller liknande.

Stupid Ass
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 994
847795
February 23, 2005 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: väntar nog på tills det finns (bra) inbyggda i telefonerna istället.

ja vill ha en mp3-spelare me inbyggd mobil isället 😛

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
848012
February 23, 2005 - 7:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jobbigt att min Yepp 128mb som jag fick i julas kostade ungefär lika mycket :/ nu kan man få 1gb 😉

Men i valet mellan en shuffle och den där var ju valet inte särskilt svårt som sagt. Har nästan blivit lite anti iPod på sistonne, känns som alla har en och det är ju inge kul att vara som alla andra, man har ju hellre nåt lite originellt.

boep
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
848016
February 23, 2005 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: Precis. Den må vara hur bra som helst, jag skulle aldrig köpa den ändå. Jag skulle hellre lägga ut mer pengar och köpa en spelare från ett seriöst företag, typ iRiver, Creative eller iAudio. Anledningarna är många, men ett av de allra tydligaste är hur företagen behandlar sina kunder. Bara att kolla in på JoS forum så får ni se, maken till sämre support får man leta efter.
Sen så ska ni inte heller räkna med att få nya firmware uppdateringar om ni köper en spelare. MP-300 har Jens tex lovat en ny firmware till sen i april förra året. Fortfarande har det inte komit någon trots att Nextway släppt flera uppdateringar. Och det enda JoS i princip gjort tidigare är att översätta dom uppdateringarna.

Intressant uttalande. Frågan är om du grundar den på din schablonisering av JoS eller av egna erfarenheter? Jag har själv en JoS och ja, den har krånglat. Skrev i forumet och fick svar efter tio minuter.
Jag skickade in spelaren och det tog tyvärr ett bra tag innan de löste problemet. Dock så fick jag en 512 MB tillbaka istället för den 256 MB jag skickade in pga att det tog så lång tid.

Firmware-uppdateringar släpps frekvent. Så gör dig själv en tjänst och gå in på forumet och kolla igen.

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
848079
February 23, 2005 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

boep wrote: [quote=smurfen-]Precis. Den må vara hur bra som helst, jag skulle aldrig köpa den ändå. Jag skulle hellre lägga ut mer pengar och köpa en spelare från ett seriöst företag, typ iRiver, Creative eller iAudio. Anledningarna är många, men ett av de allra tydligaste är hur företagen behandlar sina kunder. Bara att kolla in på JoS forum så får ni se, maken till sämre support får man leta efter.

Intressant uttalande. Frågan är om du grundar den på din schablonisering av JoS eller av egna erfarenheter? Jag har själv en JoS och ja, den har krånglat. Skrev i forumet och fick svar efter tio minuter.
Jag skickade in spelaren och det tog tyvärr ett bra tag innan de löste problemet. Dock så fick jag en 512 MB tillbaka istället för den 256 MB jag skickade in pga att det tog så lång tid.

Firmware-uppdateringar släpps frekvent. Så gör dig själv en tjänst och gå in på forumet och kolla igen.

Nu vet jag inte vilken spelare du har, men till mp-300 har det inte släppts en ny firmware på över ett år tex. Om du tycker det är frekvent så förstår jag dig, men inte annars.
Så jag tror mer att det är du som borde gå in och kolla på forumet. Du får i princip aldrig svar av någon som faktiskt är anställd utan det är andra användare som svarar. När nu nån svarar så är det oftast Bigman som gör det och ofta med svar som "ska vidarebefodra detta till jens", "ska maila/ringa jens och kolla detta" och sen 1 vecka senare har det oftast ändå inte kommit något svar. Och om man nu ställer en "svår" fråga, som vilka ogg-bitrates som mp-130 klarar. Ja då får man vänta ungefär 2 månader på svar. Detta då med spelare som de enligt egen utsago varit med och utvecklat.
Men visst. Vill du fortsätta att tro att JoS är ett jättebra företag så får du självklart göra det. Jag säger bara att utifrån det jag sett och hört så kommer jag aldrig ens tänka tanken att köpa en spelare därifrån

happy
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
848505
February 24, 2005 - 4:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte för att jag förstår vad ni bråkar om men jag ska väl bråka lite jag med. om ni inte läste nyheten helt eller om ni helt enkelt sket i det så är det ju så att mp-120 är baserad på mp-110. De andra modellerna har ju som sagt utgått ur produktion av en eller annan anledning men mp-110 hänger kvar och det bör ju bero på att det är en lyckad spelare.

jag äger själv en mp-110 och har endast haft problem en gång, jag fick desvärre ingen större hjälp jag med jag surfade runt lite på forumet drog mina enga slutsattser och till slut så hittade jag ett liknande fel och kunde således lösa problemet.
Jag tror att mp-120 kommer bli en bra efterförljare till mp-110 om dom håller måtten och jag anser att dom utgår från en bra grund.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
848553
February 24, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

iPod-dödare hit och iPod-dödare dit ... Tror vi har lite att tacka ett visst Äppla :p

Jag är helt klart förvånad över att JoS inte gått under ännu. Ni som gnäller äver att Apple lever på sitt namn, vad gör inte JoS då?

MP-120 kommer deusstom nästan garanterat finnas tillgänglig under annat namn och ännu billigare hos t.ex. Teknikmagasinet, med det storapluset att det inte är en JoS med klistermärke och allt vad det innebär 😉

//Andreas

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 50
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL