December 3, 2003
November 27, 2003
Agge wrote: [quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?
På vilket sätt är grafiken med 6800GT / X800XL sämre än dessa bilder?
Det är dom inte. Dessutom är ju nästa generation med grafikkort lagom ute när XboX 360 kommer vilket betyder vi kommer kunna köpa kort motsvarande dagens highend som midend och priser som säkert är lägre än för konsolen.
//Andreas
December 25, 2000
Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.
Dessutom, viktigast av allt, grafiken gör inte spelen. Man älskar inte spel för att de är snygga, de är snygga för att man älskar dem.
September 12, 2001
ViU wrote: Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.
Dessutom, viktigast av allt, grafiken gör inte spelen. Man älskar inte spel för att de är snygga, de är snygga för att man älskar dem.
Nintendonörden har talat ser jag.
March 11, 2003
Delph1 wrote: [quote=Agge][quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?
Det är dom inte. Dessutom är ju nästa generation med grafikkort lagom ute när XboX 360 kommer vilket betyder vi kommer kunna köpa kort motsvarande dagens highend som midend och priser som säkert är lägre än för konsolen.
//Andreas
Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Att tro att man skall kunna köpa en "framtidsäker" burk är totalt meningslös. Den enda anledningen att köpa konsoll är för att man gillar konsollspel, och då håller jag nog med ViU om att Nintendo har bäst spelidéer. Xbox 360 ser imponerande ut på pappret idag, men kommer att vara blasé om ett halvår. Jag står garanterat över än så länge.
January 15, 2004
denstore wrote: Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Att tro att man skall kunna köpa en "framtidsäker" burk är totalt meningslös. Den enda anledningen att köpa konsoll är för att man gillar konsollspel, och då håller jag nog med ViU om att Nintendo har bäst spelidéer. Xbox 360 ser imponerande ut på pappret idag, men kommer att vara blasé om ett halvår. Jag står garanterat över än så länge.
Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.
Edit: En annan anledning med att använda kosnsoller till att spela är att det är betydligt enklare. Du har inga kompabilitetsproblem med hårdvara, inga patchar som behöver läggas in (eftersom konsollspel generellt sett håller en högre kvalitet än PC spel på den fronten), du slipper uppdatera (och nergradera) drivrutiner för att dom ska funka med spelet.
September 12, 2001
ren wrote: [quote=denstore]Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.
Det kan du glömma.
Under den tiden hinner en PC utvecklas och så även spelen.
March 11, 2003
ren wrote:
Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.Edit: En annan anledning med att använda kosnsoller till att spela är att det är betydligt enklare. Du har inga kompabilitetsproblem med hårdvara, inga patchar som behöver läggas in (eftersom konsollspel generellt sett håller en högre kvalitet än PC spel på den fronten), du slipper uppdatera (och nergradera) drivrutiner för att dom ska funka med spelet.
I min mening så finns det inget värde i en 5 år gammal konsoll. Möjligtvis affektionsvärde då!:)
Din konsoll är låst i det utförandet som du köper den, medan PC:n konstant kan uppdateras. För mig gör det PC:n till en mycket mer flexibel plattform, och därför betydligt mer prisvärd.
Och visst, det kan så vara att det patchas och krånglas mindre med konsollspelen, men samtidigt är de för det mesta betydligt mindre komplexa. Hitintills har jag inte hittat ett enda roligt simulator, strategi, rollspel eller FPS för konsoll. Konsollerna tar poäng på plattform, sport och bilspel. Det handlar om vad man vill spela. Jag gillar inte enformiga spel, och brukar därför inte gilla konsoll. Det betyder inte att det inte finns bra konsollspel, men jag anser att det finns mer bra spel till PC.
January 15, 2004
skiroy wrote: [quote=ren][quote=denstore]Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Det kan du glömma.
Då är det inte samma PC.
Vad jag menar var att om du köper en PC idag så kan du inte räkna med att kunna använda samma PC till att spela med om 5 år.
August 1, 2001
denstore wrote: [quote=Delph1][quote=Agge][quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?
//Andreas
Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
japp, men det är ju ATIs kommande r520 som är lite upphottad som kommer sitta i boxen ... man får ju extremt mycket prestanda för pengarna ... ett nytt grfxkort till datorn kostar ju 8000 minst ... å xboxen är snabbare än det senaste till PC för kanske 4000! ... sjuk billigt ...
men efter 1år efter att boxen är ute så finns det bättre saker till PC helt klart ...
December 25, 2000
skiroy wrote: [quote=ViU]Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.
Nintendonörden har talat ser jag.
Jag anser inte att jag är Nintendonörd även om det är bolaget jag håller närmast hjärta. Jag äger en Playstation och en Playstation2 också, jag har haft en sega (som jag dumt nog sålde). Jag har något emot Microsoft dock 🙂
November 8, 2003
ren wrote: [quote=skiroy][quote=ren] Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.
Det kan du glömma.
Då är det inte samma PC.
Vad jag menar var att om du köper en PC idag så kan du inte räkna med att kunna använda samma PC till att spela med om 5 år.
Det kan du ju visst, om du spelar lika krävande spel, detsamma gäller ju konsoller. Visst, om 5 år kankse du kan spela nya spel till xbox360, men dom kommer inte att bygga på dx11, PS4.0 m.m
March 11, 2003
ren wrote: De flesta spel som släpps idag är fullständigt ospelbara på en dator som är 5 år gamal.
Njae, det vet jag inte om jag håller med om. HL2 funkar förvånansvärt bra på en 1Ghz P3 eller K7 i kombination med ett GF2 GTS. Likså Doom3. Visst, det går ju knappast att köra med höga upplösningar och en massa ögongodis, men det går faktiskt. Bättre än vad en lika gammal konsoll klarar dagens spel.
May 5, 2003
denstore wrote: [quote=ren]De flesta spel som släpps idag är fullständigt ospelbara på en dator som är 5 år gamal.
Njae, det vet jag inte om jag håller med om. HL2 funkar förvånansvärt bra på en 1Ghz P3 eller K7 i kombination med ett GF2 GTS. Likså Doom3. Visst, det går ju knappast att köra med höga upplösningar och en massa ögongodis, men det går faktiskt. Bättre än vad en lika gammal konsoll klarar dagens spel.
Inte så undra på att HL2 fungerar bra när det körs i DX7-läge, släng in ett DX9-kort i den burken och kör i DX9-läge i HL2 så kommer det inte fungera så bra längre 🙂
1 Guest(s)