Kapaciteten hos Xbox 360|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Kapaciteten hos Xbox 360
Black_light
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1851
sp_UserOfflineSmall Offline
889974
May 14, 2005 - 1:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Bilderna på det därade bilspelet var riktigt snygga:D

Chimaira
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
890199
May 14, 2005 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Gears of war använder ju samma monster som användes under visningarna av UE3, kan mycket väl tänka mig att det är realtidsrenderat.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 833
890308
May 14, 2005 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Om bilderna hade varit för-renderade så borde dom ha haft högre AA.
Upplösningen på dom var ju inte så fasansfullt hög heller.

PooSlice
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 193
890380
May 14, 2005 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Sedan ska gear of war vara en launch title så jag tror att de vid detta laget har spelbart material, xbox 360 ska ju ändå släppas detta år eller?

Calle2003
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 327
890384
May 14, 2005 - 11:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda som var snyggt var Test Drive, det andra var det gamla vanliga, som tecknad film...

agge
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
890731
May 15, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

hymer wrote: När får pcn denna fina grafik då?

På vilket sätt är grafiken med 6800GT / X800XL sämre än dessa bilder?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
890750
May 15, 2005 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Agge wrote: [quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?

Det är dom inte. Dessutom är ju nästa generation med grafikkort lagom ute när XboX 360 kommer vilket betyder vi kommer kunna köpa kort motsvarande dagens highend som midend och priser som säkert är lägre än för konsolen.

//Andreas

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
891050
May 15, 2005 - 10:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.

Dessutom, viktigast av allt, grafiken gör inte spelen. Man älskar inte spel för att de är snygga, de är snygga för att man älskar dem.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
891063
May 15, 2005 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

ViU wrote: Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.

Dessutom, viktigast av allt, grafiken gör inte spelen. Man älskar inte spel för att de är snygga, de är snygga för att man älskar dem.

Nintendonörden har talat ser jag.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
891070
May 15, 2005 - 11:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Agge][quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?

Det är dom inte. Dessutom är ju nästa generation med grafikkort lagom ute när XboX 360 kommer vilket betyder vi kommer kunna köpa kort motsvarande dagens highend som midend och priser som säkert är lägre än för konsolen.

//Andreas

Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Att tro att man skall kunna köpa en "framtidsäker" burk är totalt meningslös. Den enda anledningen att köpa konsoll är för att man gillar konsollspel, och då håller jag nog med ViU om att Nintendo har bäst spelidéer. Xbox 360 ser imponerande ut på pappret idag, men kommer att vara blasé om ett halvår. Jag står garanterat över än så länge.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
891085
May 15, 2005 - 11:53 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.
Att tro att man skall kunna köpa en "framtidsäker" burk är totalt meningslös. Den enda anledningen att köpa konsoll är för att man gillar konsollspel, och då håller jag nog med ViU om att Nintendo har bäst spelidéer. Xbox 360 ser imponerande ut på pappret idag, men kommer att vara blasé om ett halvår. Jag står garanterat över än så länge.

Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.

Edit: En annan anledning med att använda kosnsoller till att spela är att det är betydligt enklare. Du har inga kompabilitetsproblem med hårdvara, inga patchar som behöver läggas in (eftersom konsollspel generellt sett håller en högre kvalitet än PC spel på den fronten), du slipper uppdatera (och nergradera) drivrutiner för att dom ska funka med spelet.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
891088
May 16, 2005 - 12:00 am
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: [quote=denstore]Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.

Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.

Det kan du glömma.
Under den tiden hinner en PC utvecklas och så även spelen.

denstore
Member
Medlem
891099
May 16, 2005 - 12:48 am
sp_Permalink sp_Print

ren wrote:

Edit: En annan anledning med att använda kosnsoller till att spela är att det är betydligt enklare. Du har inga kompabilitetsproblem med hårdvara, inga patchar som behöver läggas in (eftersom konsollspel generellt sett håller en högre kvalitet än PC spel på den fronten), du slipper uppdatera (och nergradera) drivrutiner för att dom ska funka med spelet.

I min mening så finns det inget värde i en 5 år gammal konsoll. Möjligtvis affektionsvärde då!:)
Din konsoll är låst i det utförandet som du köper den, medan PC:n konstant kan uppdateras. För mig gör det PC:n till en mycket mer flexibel plattform, och därför betydligt mer prisvärd.

Och visst, det kan så vara att det patchas och krånglas mindre med konsollspelen, men samtidigt är de för det mesta betydligt mindre komplexa. Hitintills har jag inte hittat ett enda roligt simulator, strategi, rollspel eller FPS för konsoll. Konsollerna tar poäng på plattform, sport och bilspel. Det handlar om vad man vill spela. Jag gillar inte enformiga spel, och brukar därför inte gilla konsoll. Det betyder inte att det inte finns bra konsollspel, men jag anser att det finns mer bra spel till PC.

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
891127
May 16, 2005 - 6:30 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ren][quote=denstore]Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.

Det kan du glömma.

Då är det inte samma PC.
Vad jag menar var att om du köper en PC idag så kan du inte räkna med att kunna använda samma PC till att spela med om 5 år.

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
891164
May 16, 2005 - 7:52 am
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=Delph1][quote=Agge][quote=hymer]När får pcn denna fina grafik då?

//Andreas

Precis. Det här känns som rena deja-vu-trippen från när PS kom. Då snackades det vitt och brett om hur många mijoner polygoner den kunde prestera, och att datorerna aldrig skulle hinna ifatt. Sen tog det ett par månader innan datorerna var ikapp och om.

japp, men det är ju ATIs kommande r520 som är lite upphottad som kommer sitta i boxen ... man får ju extremt mycket prestanda för pengarna ... ett nytt grfxkort till datorn kostar ju 8000 minst ... å xboxen är snabbare än det senaste till PC för kanske 4000! ... sjuk billigt ...

men efter 1år efter att boxen är ute så finns det bättre saker till PC helt klart ...

ViU
Member
Medlem
Forum Posts: 4459
891192
May 16, 2005 - 9:15 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=ViU]Oj vad bra att veta hur spelen inte kommer att se ut när xbox360 kommer ut på marknaden. De kommer antingen att bli bättre eller sämre, men de kommer INTE att se ut som på bilderna.

Nintendonörden har talat ser jag.

Jag anser inte att jag är Nintendonörd även om det är bolaget jag håller närmast hjärta. Jag äger en Playstation och en Playstation2 också, jag har haft en sega (som jag dumt nog sålde). Jag har något emot Microsoft dock 🙂

arion
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 635
891293
May 16, 2005 - 12:12 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: [quote=skiroy][quote=ren] Jag skulle påstå att en konsoll är mer framtidssäker än en PC. Köper du en konsoll kan du räkna med att det kommer komma ut spel som är spelbara på konsollen i 5-6 år till. Det kan du glömma med en PC.

Det kan du glömma.

Då är det inte samma PC.
Vad jag menar var att om du köper en PC idag så kan du inte räkna med att kunna använda samma PC till att spela med om 5 år.

Det kan du ju visst, om du spelar lika krävande spel, detsamma gäller ju konsoller. Visst, om 5 år kankse du kan spela nya spel till xbox360, men dom kommer inte att bygga på dx11, PS4.0 m.m

ren
Kommer du hit ofta?
Medlem
891309
May 16, 2005 - 12:47 pm
sp_Permalink sp_Print

De flesta spel som släpps idag är fullständigt ospelbara på en dator som är 5 år gamal.

denstore
Member
Medlem
891427
May 16, 2005 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

ren wrote: De flesta spel som släpps idag är fullständigt ospelbara på en dator som är 5 år gamal.

Njae, det vet jag inte om jag håller med om. HL2 funkar förvånansvärt bra på en 1Ghz P3 eller K7 i kombination med ett GF2 GTS. Likså Doom3. Visst, det går ju knappast att köra med höga upplösningar och en massa ögongodis, men det går faktiskt. Bättre än vad en lika gammal konsoll klarar dagens spel.

_Xenomorph_
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 110
891496
May 16, 2005 - 5:00 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore wrote: [quote=ren]De flesta spel som släpps idag är fullständigt ospelbara på en dator som är 5 år gamal.

Njae, det vet jag inte om jag håller med om. HL2 funkar förvånansvärt bra på en 1Ghz P3 eller K7 i kombination med ett GF2 GTS. Likså Doom3. Visst, det går ju knappast att köra med höga upplösningar och en massa ögongodis, men det går faktiskt. Bättre än vad en lika gammal konsoll klarar dagens spel.

Inte så undra på att HL2 fungerar bra när det körs i DX7-läge, släng in ett DX9-kort i den burken och kör i DX9-läge i HL2 så kommer det inte fungera så bra längre 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 58
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL