March 16, 2002
Microsofts X-Box har det inte gått så bra för, försäljningen i nästan alla europeiska länder har gått katastrofalt dåligt, och i Sverige står försäljningen i stort sett still. Microsoft skjälva vägrar att erkänna att försäljningen går dåligt. Endast i Norge har man fått höra lite av Microsofts egna bortförklaringar, Esper Gylvik, försäljningschef på Microsoft i Norge säjer i en interjuv med Dagens Näringsliv:
Det är den sämsta tiden på året att lansera en produkt av den här typen. Men fabriken i Ungern var byggd och den kunde ju inte stå tom i ett halvår
Den tyska branschorganisationen Markt für Computer- und Videospiele, MCV, rapporterade efter en vecka 10.000 sålda Xbox i Tyskland, lika många i Frankrike och 48.000 i Storbritannien. Som jämförelse till de dystra siffrorna kan nämnas att Playstation 2 under samma period efter lanseringen för ett år sedan såldes i 140.000 exemplar i både Tyskland och Storbritannien.
Microsofts Målsättning var vid europalanseringen 1,2 miljoner sålda maskiner fram till sommaren, dit är det otroligt långt kvar.
Hur kommer det gå för Microsoft i framtiden, dom har varit i het luften otroligt många gånger dom senaste åren.
March 29, 2001
February 11, 2002
MS försöker komma in på marknaden genom att köpa upp spel till deras x-box.... detta är enligt mig asdåligt pga en sämre versions släpps till pc:n då.... tror knappast någon köper en x-box bara för att de köper upp bra spel o sen möjligtvis totalfloppar med det.....
skärpning ms.... väldigt dålig stil!
October 8, 2001
Jag tycker inte x-box är nån dålig spel maskin.
men den är absolut inte värt att köpa.
aldeles för dyr och den har inge bra spel.
DoA3 och Halo är dom enda som är bra resten är totalt skit.
Man kan förstå också att många är arga när dom köpt upp Bungie så vi inte har nått Halo alls på PC 🙁
När det kommer tro jag det är föråldrat faktiskt.
Sen finns det en grubb som har en riktig 14stil och säger x-box suger ms suger bara för att vara coola.
January 8, 2002
En polare till mig har X-box och jag måste säga att jag tycker att den är helt ok! Personligen tycker jag inte om DOA3, men jag diggar inte några fighting spel egentligen. Halo har jag ej provat ännu, men det verkar inte vara så bra, alla som har en PC har sett liknande spel förut. Personligen är jag riktigt imponerad av Rally spelet, mycket bra racing.
Men, JA! X-box:n är för dyr, tycker oxå att PS2 är för dyr, med tanke på att man ska ha minneskort o massa annat extra för att utnytja den till fullo.
October 23, 2001
Var i helgen på siba och testade X-BOX.
Konsolen känndes rätt och gedigen.
HAndenheten var det ingn fel på.
Känndes som bra produkt.
MEN MS IDOTFÖRKLARAR MIG GENOM ATT SÄTTA 700KR/SPEL.
Tror de verkligen att jag köper deras konsol bara för att bli blåst på 700 j**la spänn???
Vilken fantasivärld lever dessa gubbar i???
150kr per spel skulle man anse som normall pris.
Sen beklagar sig dessa muppar att ingen vill köpa deras x-box. Vanligt folk har inte råd punga ut 700kr/spel.
June 18, 2001
Visst XBOXen kanske inte säljer som den borde, priset i Europa har varit på tok för högt, men PS2'an, den suger ju fullständigt hårdvarumässigt.
Om jag nu skulle köpa ett TV-Spel så skulle det bli XBOXen rakt av, finns ju inget som ens är i närheten av prestanda.
Spel finns det en hel del som är bra typ DOA3, Rallisport, Tony Hawk 3, Wreckless för att nämna några.
January 19, 2002
Tänkte bara säga det att Aftonbladet skriver lite annorlunda när det gäller både priset och kompensationen som M$ ger.
Läs: http://www.aftonbladet.se/vss/.....54,00.html
(Länken Fakkar.. kopiera själva 😛 )
Står ju 2spel + handkontroll
[ Detta Inlägg ändrades av: Timor den 2002-04-18 11:58 ]
June 18, 2001
On 2002-04-18 11:55, Timor wrote:
Tänkte bara säga det att Aftonbladet skriver lite annorlunda när det gäller både priset och kompensationen som M$ ger.Läs: http://www.aftonbladet.se/vss/.....54,00.html
(Länken Fakkar.. kopiera själva 😛 )
Står ju 2spel + handkontroll
[ Detta Inlägg ändrades av: Timor den 2002-04-18 11:58 ]
Sjysst med en stor XBOX annons i fönstret bredvid storyn, från ett företag som säljer XBOX för 4995:-
October 8, 2001
On 2002-04-18 11:32, oxygenial wrote:
Visst XBOXen kanske inte säljer som den borde, priset i Europa har varit på tok för högt, men PS2'an, den suger ju fullständigt hårdvarumässigt.Om jag nu skulle köpa ett TV-Spel så skulle det bli XBOXen rakt av, finns ju inget som ens är i närheten av prestanda.
Spel finns det en hel del som är bra typ DOA3, Rallisport, Tony Hawk 3, Wreckless för att nämna några.
Vad spelar det för roll vilken maskin som presterar bäst.
X-box har inte många bra spel. PS2 har mycket bra spel.
[ Detta Inlägg ändrades av: [Molotov] den 2002-04-18 13:46 ]
April 9, 2001
Ja, och det är ju 2000kr billigare, inte 1000kr som NH skrev i senaste nyheten.
Men för dom som ändå ska köpa en DVD spelare kan ju resonera så att dom får ett tv-spel på köpet....eller?
Själv ska jag snart köpa en DVD så då är det ju bara bonus för hela slanten...synd bara att den (antagligen) inte är regionsfri, hehe!
1 Guest(s)