April 17, 2005
Kinc, av sina nära känd som Marcus Hultin, är onekligen en av Sverige bästa
överklockare. Efter sin andraplats i Prestanda-SM 2004 har Kinc fortsatt att
visa framfötterna i 3Dmark-klassen där han bland annat varit tongivande med inte
mindre än ett världsrekord i 3Dmark2001. Kinc har dock fortsatt att jobba
målmedvetet och världsrekordet i 3Dmark2001 har onekligen gett mersmak. Kinc har
nu nämligen klämt till med ofattbara 3 världsrekord, ett i var och ett av de
olika 3Dmark-kategorierna. Detta är en bedrift som, så vitt vi vet, endast en
person tidigare lyckats med. Den amerikanske överklockaren OPPainter, men nu har
vi alltså en svensk uppe i toppen i alla 3Dmark-kategorier.
De tre världsrekorden lyder som följande;
:: 3Dmark2001 - 50054 poäng
:: 3Dmark03 - 39973 poäng
:: 3Dmark05 - 17455 poäng
Otroligt imponerande utan tvekan och Kinc är den första att gå över 50000 poängs gränsen i 3Dmark2001 samtidigt som han onekligen nosar på 40000 poäng i 3Dmark03. Nycklen till dessa resultat är flytande kväve (LN2) och en förståelse för hur den beryktade "cold buggen" hanteras. Detta har gett Kinc möjlighet att köra sin Athlon 64 FX-57 processor i ofattbara 3.88GHz, 3Dmark-stabilt! De kompletta specifikationerna för Kincs monstersystem finns här nedan;
:: FX-57 @ 3883MHz Mousepot+LN2 kyld
:: 2x512 Corsair XMS3200LL BH-5
:: 2x Gigabyte 7800GTX 676/1584MHz Torriskylda
:: DFI NF4 SLI-D
Än så länge är det bara 3Dmark03 och 3Dmark05 resultaten som ligger online på Futuremarks ORB. Över 50000 poäng i 3Dmark2001 hade man tydligen inte väntat sig. Men här nedan har vi fått lite exklusiva bilder från Kinc både på hans system och resultat.
[Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
:: Länk till 3Dmark03 resultat på ORBen
:: Länk till 3Dmark05 resultat på ORBen
August 16, 2005
denstore wrote: Impregnerande
Haha kunde inte sagt det bättre själv. 😉
Grattis återigen Kinc!
Tekniknörd som gillar att träna.
October 22, 2002
Först och främst så är detta väldigt imponerande, hela 50000p på 01, när jag når inte ens up till 20000:P ahh, dags och uppgradera sig rejält någon gång.
Som kemist reagerade jag på en liten sak, nämligen:
Nycklen till dessa resultat är flytande kväve (LN2) och en förståelse för hur den beryktade "cold buggen" hanteras.
Man kan undra sig vad L:et står för i (LN2)? Då det inte finns något ämne som har beteckningen "L", så har jag för mig att man menade ordet "Liquid" (dvs flytande). Isf skulle formlen sätt ut så här: "N2 (l)" (här skall 2:an vara nedsänkt och även (l) som står för liquid).
Man måste vara lite försiktig med formler man skriver ner. Annars kan saker gå illa till (speciellt när man labbar, och av misstag köper litiumnitrid (Li3N (s)) istället för flytande kväve (N2))
November 27, 2003
CasO wrote: Först och främst så är detta väldigt imponerande, hela 50000p på 01, när jag når inte ens up till 20000:P ahh, dags och uppgradera sig rejält någon gång.
Som kemist reagerade jag på en liten sak, nämligen:
Nycklen till dessa resultat är flytande kväve (LN2) och en förståelse för hur den beryktade "cold buggen" hanteras.
Man kan undra sig vad L:et står för i (LN2)? Då det inte finns något ämne som har beteckningen "L", så har jag för mig att man menade ordet "Liquid" (dvs flytande). Isf skulle formlen sätt ut så här: "N2 (l)" (här skall 2:an vara nedsänkt och även (l) som står för liquid).
Man måste vara lite försiktig med formler man skriver ner. Annars kan saker gå illa till (speciellt när man labbar, och av misstag köper litiumnitrid (Li3N (s)) istället för flytande kväve (N2))
Som en annan kemist så måste jag hålla med om det, men samtidigt som överklockare så har jag valt att acceptera förkortningen då det snarare är en förkortning av liquid nitrogen än ett försök till att utrycka sig korrekt. LN2 verkar vara ett ganska vanligt uttryck bland de kyltekniker jag pratat med också (?). Hobbykemister helt enkelt 😛
//Andreas
October 23, 2004
Grattis Kinc! Du äger
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
April 18, 2003
Läste precis tråden som finns på xs 😮 satan i gatan, han har ju bla fixat 40k på 03 nu också, helt sjukt grymt!
http://www.xtremesystems.org/f.....ost1096448
Edit: Gilla hastigheten han fixa på FX-57:an me; 3939 Mhz 😀
September 12, 2001
mIIIke wrote: Läste precis tråden som finns på xs 😮 satan i gatan, han har ju bla fixat 40k på 03 nu också, helt sjukt grymt!
http://www.xtremesystems.org/f.....ost1096448
Edit: Gilla hastigheten han fixa på FX-57:an me; 3939 Mhz 😀
Jo jag har sett det.
Kinc rockar på just nu. 😀
1 Guest(s)