April 17, 2005
Även om helgen fortfarande är ung så har våra OC gurus Robert 'crotale' Kihlberg och Marcus 'Kinc' Hultin redan lyckats åstadkomma ett nytt världsrekord. I 3DMark 2001 har man lyckats nå 89,120 poäng. Det kan då vara värt att poängtera att det är fortfarande ett ganska löst tweakat system och att vi fortfarande använder vår trötta X6800. Nu har de dock lyckats få den att komma upp i över 5GHz, medan man också fortfarande använder sig av en X1950/X1900-combo i väntan på ett till X1950-kort utan alltför svåra coldbuggar. Tyvärr är det också fortfarande omöjligt att skrämma upp minnet på X1950-kortet, men det ska nog inte hindra dem från att nå över 90,000 senare.
[Image Can Not Be Found]
(Klicka för större)
Specifikationer:
CPU/kylning: X6800 @ 5050MHz, Mousepot + LN2
Moderkort: Asus P5W-DH
Minnen: Corsair 6400C3
Master-kort: X1950 @ 830/1143, Mousepot + LN2
Slave-kort: X1900XTX @ 873/873, Cascade
Nätagg: Cooltek 600W
[Image Can Not Be Found]
May 2, 2006
Jag med, skulle vara intressant att veta hur många watt/amp systemet drar vid full load.
Sen vill jag absolut inte låta som en gammal besserwisser, men jag var nog en av de första här att köra Cooltek 600 (köpte det i april).
Den allmänna tongången på forumet då var att Cooltek (och andra okända märken) var något som man inte ens skulle ta i med tång.
Själv gick jag på intuition (och en helsikes massa Amp på 12 V) samt det faktum att tyskar alltid varit förälskade i kvalitet.
Kul att det visade sig vara ett mycket bra köp.
Har länge funderat om jag återigen behöver byta nätagg pga att R600 verkar bli så sanslös strömhungrigt men efter detta så kanske jag inte behöver det.
En någorlunda överklockad E6600 (3.4-3.6GHz) samt ett R600 borde det klara om det kan drive Kinc och Crotales överklockarrigg. 😛
1 Guest(s)