April 17, 2005
Koenigsegg lanserade sina två första laptops redan i oktober förra året. Det rörde sig då om modellerna CCR och Ghost. Den senare var endast tillgänglig för de som redan ägde en Koenigsegg, bilen då, vilket har gjort att det är inte helt lätt att få fram information om denna. Den förstnämnda däremot, som vi antar är inte fullt lika snabb, kommer med Intels Pentium M processor 2,13 GHz, Intel 915GM/915PM, 1 GB RAM, 80GB hårddisk och NVIDIAs GeForce Go 6600 som hanterar den 15.4" stora skärmen. Inget direkt monster men likväl en Koenigsegg. Nu har det även dykt upp en lite billigare variant av denna i svenska butiker, CCR kostar 2287,5 euro (21000 SEK), och denna modell har lite klenare specifikationer; CC8S.
CC8S är faktiskt bilmodellen som kom före CCR, vilket gör det hela lite bakvänt, men det kanske är ett svar på den rådande trenden. Hur som helst så kommer CC8S med en Intel Pentium M 735 1.7GHz, Intel 915GM/915PM, NVIDIA GeForce 6200, 512MB RAM och 80 GB hårddisk, förutom designen då. Just nu kostar denna pjäs nästan 12,000 kronor i butik, men finns också att beställa från Koenigseggs hemsida. I slutändan så är det fortfarande ett ganska stort habegär för denna Koenigsegg för även om det inte är en sportbil av rang så är det fortfarande just en Koenigsegg.
[Image Can Not Be Found]
November 13, 2001
Men ändå så är det den snabbaste bilen som Top-Gear kört runt den banan.
Dessutom var vingen inte problemet utan chassiinställningarna som ordnades till andra gången dom körde och då slog rekordet för banan.
Men det är väl inte en mer speciell bil än en Volvo... att vara topp 5 i världen av gatbilar och nr2 i rå rakt fram prestanda är inget att komma med.
Antispinn finns som standard i CCX:n som dom provkörde.
January 7, 2006
Poontus wrote: ful, njae, men kanske lite synd att den inte var det bästa som finns att få tag i 😀
men å andra sidan så är ju deras bilar inte så lysande heller, avsaknad av antispinsystem och vinge gör att den blir skitsvår att köra (TopGears profs förare körde av banan)
En riktigt bra förare vill inte ha antisladd eller antispinn. De tycker mer om att kontrollera det själva istället för att bilen bromsar åt dem 😉
July 18, 2003
Poontus wrote: ful, njae, men kanske lite synd att den inte var det bästa som finns att få tag i 😀
men å andra sidan så är ju deras bilar inte så lysande heller, avsaknad av antispinsystem och vinge gör att den blir skitsvår att köra (TopGears profs förare körde av banan)
Dagens koenigsegg levereras med top gear vingen om man så vill 😉
May 19, 2004
August 16, 2003
hULt0 wrote: En riktigt bra förare vill inte ha antisladd eller antispinn. De tycker mer om att kontrollera det själva istället för att bilen bromsar åt dem 😉
aja, jag har inte 100% insatt i deras bilar då jag inte är någon spekulant på dom...
men en så liten lätt bil med 1000hk+ eller vad den nu har så är det inte lätt även för ett profs
1 Guest(s)