April 17, 2005
Enligt en undersökning av In-Stat i USA är elektronikkonsumenter mer intresserade av Wi-Fi anslutningar än Ethernet motsvarigheten. Bland de 640 konsumenter som var med i undersökningen var det relativt jämt när man tittade på vilken av de två teknikerna man använda i dagsläget, men för framtiden var det Wi-Fi som gällde. Samtidigt är det fortfarande datanätverk de flesta tänker på i sammanhanget och In-Stat kom underfund med att tillverkare kommer få jobba en del på att få konsumenterna att förstå fördelarna med Wi-Fi kapabel hemelektronik. Men man är övertygad om att marknaden finns där och vi har svårt att säga emot. Kabeltrassel känns väldigt mycket 90-tal så fram med mera trådlösa produkter.
Källa: DV Hardware
March 10, 2003
Xun ? menar du att du t.ex. har en DVD iso på en dator och skall titta på den andra via nätverket ?
Har 54g här hemma och brukar streama DVDs över nätverket då min HTPC inte har DVDrom i sig.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 6, 2001
Sen så vet vi faktiskt inte hur ohälsosamt det är att ha en acesspunkt i huset 24/7, eller en laptop i knäet nära ens mer kära ägodelar.
Kalla mig nojjig, men jag har inte lyckats hitta någon information om strålningen som kunnat stilla min oro. Men det är möjligt att avstånden spelar en stor roll jämfört med en mobiltelefon som hålls intill huvudet. Skulle gärna höra någon utbildad i ämnet som kunde uttala sig lugnande om det.
1 Guest(s)