April 17, 2005
Doom the movie har
gjort premiär för någon vecka sedan och även om knappast alla uppskattar spelet
som baseras på ett av de största PC-spelen i historien finns det många hängivna
fans. För dem som vill känna sig mer delaktiva i filmen och i Dooms värld finns
det ny bot. First4Figures har nämligen tillverkat en replika av det Bio Force
Gun (BFG) vapen som används i filmen och om detta inte är "hård-vara" så vet vi
inte vad. Man kommer endast tillverka 1500 exemplar av detta vapen så det gäller
att vara först till kvarn. Tyvärr, eller kanske turligt nog, är det inte en
fungerande replika och även om storleken inte heller stämmer riktigt överrens är
det onekligen något många Doom-fans hade kunnat ha stående på skrivbordet.
First4Figures lovar även att det kommer flera vapen mini-replikor på vapen från
Doom the movie så håll utkik.
[Image Can Not Be Found]
January 22, 2003
Edvuld wrote: Jag trodde alltid att BFG stod för BIG Fucking Gun, är det något de ändrat på i filmen, eller var det inget officiellt namn :bok:
Vad jag har förstått har BFG bara hetat just BFG och nissarna borta på Id Software har aldrig viljat gå ut med vad det egentligen heter så den har kallats Big Fucking Gun ända fram tills nu.
Frågan är om det där är det officiella namnet från Id eller om det är filmskaparna som kommit på det?
January 20, 2003
NES_Boy wrote: [quote=Edvuld]Jag trodde alltid att BFG stod för BIG Fucking Gun, är det något de ändrat på i filmen, eller var det inget officiellt namn :bok:
Vad jag har förstått har BFG bara hetat just BFG och nissarna borta på Id Software har aldrig viljat gå ut med vad det egentligen heter så den har kallats Big Fucking Gun ända fram tills nu.
Frågan är om det där är det officiella namnet från Id eller om det är filmskaparna som kommit på det?
Well, The Rock var ju hos Jay Leno för ett tag och sa där att vapnet heter "Big *BLANK* Gun" 🙂
October 22, 2002
BFG = Bio Force Gun (hade jag för mig)
Jag kom nyss tillbaks från Doom filmen, riktigt nice, ni borde gå dit och se den. Fast enda anledningen för er ärligt talat att se filmen är för att se på slutet av filmen som består enbart av FPS. Jag önskade ärligt talat att hela filmen baserats på enbart FPS, fast tjaa det blev lite annat. Jag har en kännsla av att det blir en uppföljare då den slutar på samma sätt som den gör i Doom spelet.
2 Guest(s)