December 19, 2000
Inställningen mot överklockning inom datormarknaden har verkligen förändrats under åren. Från att ha varit en hobby bland prestandakrävande entusiaster har det mer eller mindre blivit en kultur inom datorvärlden som de flesta varit i kontakt med. Överklockning var från början ett stort problembarn för komponenttillverkare och datorbutiker men flera av dessa har hunnit anpassa sig bra under åren. Ett klokt val har det visat sig då överklockning verkligen inte var en tillfällig trend som vissa kanske trodde.
För att ytterligare ge fart åt överklockningens utveckling har våra svenska kollegor på SweClockers.com i samarbete med Datorbutiken.com nu lanserat en komplett PC som levereras överklockad och med full garanti.
Tack vare överklockning har man lyckats hålla priset under 10000 kr (9999 kr inkl. moms) trots de fina specifikationerna. Och systemet går redan idag att beställa från datorbutiken.com.
Läs mer om PC:n och dess specifikationer här.
January 20, 2003
Kingen wrote: Synd att det va från db dom är ju så otroligt slöa.. sista jag beställde så tog det 23dagar och då var det "grön tumme" på det jag beställde! skandal...
Hmm, när jag beställde ett nätagg från dem så tog det 5 dagar som utlovat att få det... hade inge problem med dem alls. Dessutom fick man godis med leveransen 😀
July 19, 2001
Det var nog en bra grejj att dom gjorde så för att då kan Swec bli bättre fast problemet är nog att deras forum kommer svämmas över av nybörjare.. Och stjälva grejjen med överklockning är att man stjälv har gjort det.. Den dagen det kommer böras säljas färdigbyggda datorer med vattenkylning... Då... har jag något värre 😛
December 2, 2001
HELIX wrote: Det var nog en bra grejj att dom gjorde så för att då kan Swec bli bättre fast problemet är nog att deras forum kommer svämmas över av nybörjare.. Och stjälva grejjen med överklockning är att man stjälv har gjort det.. Den dagen det kommer böras säljas färdigbyggda datorer med vattenkylning... Då... har jag något värre 😛
Håller med, Inge kul att ha en dator som någon annan överklockat, havla nöjet med överklockning är ju att prova sig fram tills man får en blåskärm 🙂
August 17, 2001
Nåja, det är ju ingen som säger att denna dator bara är till för de som inget kan. Varför skulle inte en erfaren överklockare kunna köpa datorn? Det är ju inte så att den är låst i den hastigheten direkt. Skulle säga att en del av överklockingens tjusning (och oro) är att hitta det där grafikkortet och den där processorn som klockar helvetiskt högt, skulle tro att db valt ut de bästa 2100+ som de hittat till denna config eftersom de vill att den ska kunna köras överklockad i ett år utan problem och de lämnar också garanti på den även fast man själv överklockar processorn. Jag skulle tro att det är guds barn av 2100+ som sitter i dessa datorer! Det är ju bara köpa skiten och slänga på en hemmabyggd phase-change kylning på prollen ju om man vill vara jå j-a hardcore...
1 Guest(s)