March 12, 2002
Kolla in denna länk!!
June 11, 2001
Jag testade denna metod, tittar man noga på tempraturen så är 31 - 20 (som är den vanliga rumstempraturen) bara 11 grader, det innebär att INGET händer eftersom en cdskiva i snabb hastighet (+36x) får en högre tempratur än 31 grader, vilket skulle resultera i att all information blev skadad när skivan börjar att "smälta".
Kan tänka mig vad som skulle hända med UT-skivorna om dom inte stod pall för 31 grader.... Det skulle nog inte finnas några kvar.
Provade detta på 50 grader, det gav inget, varken orginal eller kopian hade förändrats efter 10 minuter, precis som jag trodde.
September 11, 2002
Min ex-flickvän stoppade in en CD i mikron en gång i tiden, måste vara nästan fem år sen nu.
Det var faktiskt en häftig upplevelse! Blå blixtar överallt!
Skivan blev jäkligt snygg den också. Alldeles krakelerad på undersidan. Såg ut som om man kört den genom något häftigt Photoshop-filter!
Den sitter antagligen fortfarande uppe på väggen förresten.
Kan vara ett väggprydnadstips om inte annat, men jag avråder er från att använda den nyinköpta mikron..
September 4, 2002
Bar-Code wrote: Min ex-flickvän stoppade in en CD i mikron en gång i tiden, måste vara nästan fem år sen nu.
Det var faktiskt en häftig upplevelse! Blå blixtar överallt!
Skivan blev jäkligt snygg den också. Alldeles krakelerad på undersidan. Såg ut som om man kört den genom något häftigt Photoshop-filter!
Den sitter antagligen fortfarande uppe på väggen förresten.Kan vara ett väggprydnadstips om inte annat, men jag avråder er från att använda den nyinköpta mikron..
Coolt ska prova nu 😀
November 8, 2002
Sebbe wrote: Jag testade denna metod, tittar man noga på tempraturen så är 31 - 20 (som är den vanliga rumstempraturen) bara 11 grader, det innebär att INGET händer eftersom en cdskiva i snabb hastighet (+36x) får en högre tempratur än 31 grader, vilket skulle resultera i att all information blev skadad när skivan börjar att "smälta".
Kan tänka mig vad som skulle hända med UT-skivorna om dom inte stod pall för 31 grader.... Det skulle nog inte finnas några kvar.
Provade detta på 50 grader, det gav inget, varken orginal eller kopian hade förändrats efter 10 minuter, precis som jag trodde.
:wide::wide::wide::wide::wide::wide::wide::wide::wide::wide::wide:
Bar-Code: jo, micron tar skada av allt reflekterande som sätts in i den, även att köra den tom har jag hört sak vara skadligt för maskinen.
1 Guest(s)