Koreansk 8-åring antagen på universitet|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Koreansk 8-åring antagen på universitet
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
Member Since:
April 17, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 6, 2005 - 6:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Vi har tidigare rapporterat om hur 10-åriga Arfa Karim från Faisalabad i Pakistan blivit certifierad Microsoft-ingenjör, men hon får nog faktiskt se sig slagen och det med råge av 8-åriga Song Yoo-guen från Korea som blivit antagen vid universitetet i Inha. Han har på bara 9 månader klarat av 12 år av grundskolestudier. Båda hans föräldrar jobbar som lärare och säger att det hela beror på ett unikt upplägg av lärande där Song inte har haft några fasta tider att passa utan endast haft månadsbaserade mål där han är fri att utforska i stort sett vad han vill. Själva antagningen till universitet gjordes genom en utfrågning av professorer där Song bl.a. förklarade Schroedinger-ekvationen.

Källa: The Korea Herald
Via: slashdot

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
January 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
973885
November 6, 2005 - 6:08 pm
sp_Permalink sp_Print

heh. jag kan inte ens utala den ekvationen.

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
973886
November 6, 2005 - 6:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Tidsberoende:
[Image Can Not Be Found] Icketidsberoende:
[Image Can Not Be Found] Den tredimensionella:
[Image Can Not Be Found] där:
[Image Can Not Be Found]

Klarar ni av att förklara den? (jag gjorde det på förr-förra tentan 😉 )

//Andreas

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
Member Since:
March 7, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
973889