December 3, 2003
min surroundanläggning funkar skitbra i spel när man hör va fienden är, och när man få dom i lägenheten under att komma upp o säga till en o sänka basen 🙄 (förutom att det aldrig kommer nått ljud ur den förbenade centern, förutom när man kör powerdvd med en "simulerad" kanal eller creatives testprogram...)
July 2, 2003
Nej creamware
http://www.creamware.de/en/Pro.....efault.asp
Ett tips är att köpa begagnat då är ännu dyrare nya.
November 25, 2002
mm, men för att ha surround sound och sen använda dem vid en lämplig volym så måste man ju ljudisolera rummet...
kan inte förstå, men min donna tycker det är jobbigt med alla bomber/fire in the hole/motor ljud...
Så jag vill hellre ha ett par riktigt schyssta hörlurar....
*eat vänder ryggen mot framtiden och vandrar sakta tillbaka mot stenåldern*
//Eatmydust
April 16, 2002
Jag föredrar ett par schyssta Sennheiser's med tillhörande ljudkort som har Sensaura. (Sensaura är ganska förlegat, men anses fortfarande som en av de bästa lösningarna för just hörlurar till datorn)
En gammal klassiker som, skratta inte nu, Aureal korten funkar också prima till hörlurar. 🙂
Men visst, 5.1 är schysst om man lägger lite slantar på det.
T.e.x. Logitech Z-680 och ett Fortissimo III kort.
Såklart finns det bättre lösningar än det också.
Smaken är som baken...
March 5, 2002
DraGoN wrote: ÄR det någon större skillnad på:
5.1
6.1
7.1När man sitter vid datorn & kollar på film / lyssnar på musik. Vilket är mest prisvärt?
Vad jag har hört (har inte köpt en bakcenterhögtalare än) så är 6.1 mest prisvärt, det är tydligen rätt stor skillnad på 5.1 och 6.1. 7.1 har jag dock svårt att motivera iom att det är en till fuskkanal, dvs de två bakhögtalarna delar samma kanal.
November 29, 2001
Fackamato wrote:
Vad jag har hört (har inte köpt en bakcenterhögtalare än) så är 6.1 mest prisvärt, det är tydligen rätt stor skillnad på 5.1 och 6.1. 7.1 har jag dock svårt att motivera iom att det är en till fuskkanal, dvs de två bakhögtalarna delar samma kanal.
fuskkanal?
beror på vad du lyssnar på
spel är i äkta 7.1 tex.
och sen låter det faktiskt lite chysstare med två bakkanaler även om de är "samma" (i filmer dvs)
March 5, 2002
UndaC wrote: [quote=Fackamato]
fuskkanal?
beror på vad du lyssnar på
spel är i äkta 7.1 tex.
och sen låter det faktiskt lite chysstare med två bakkanaler även om de är "samma" (i filmer dvs)
Ok! Det visste jag inte =)
November 29, 2001
©AntiChrist wrote: Det handlar väl inte om vad som är bäst av 5.1, 6.1 och 7.1?
Kolla recensionen här på NH! Tror nog att t.ex. ett "Megaworks 550THX 5.1" är att föredra framför "Inspire 6700 6.1" osv...
bättre: ja
dyrare: ja
det är ingen som försökt argumentera att kasst 7.1 skulle vara bättre än bra 5.1 i vilket fall ju 😉
1 Guest(s)