April 17, 2005
Thermaltake har presenterat en ny kylare för system med begränsade installationsutrymmen. SlimX3 mäter endast 36mm i profil, fläkten inräknat. Kylarens kompletta mått är 92 x 99 x 36 mm och vikten ligger på 180 gram. Kylaren stödjer Intel-processorer från LGA 775 samt 1156 plattformarna men endast med en strömförbrukning på 65W vilket begränsar valmöjligheterna, särskilt på LGA1156 plattformen. Kylaren är tillverkad i aluminium med koppar heatpipes och dess 80mm fläkt snurrar i mellan 1200 till 2400 RPM för en maximal ljudnivå på 26,9 dBA.
Kylaren sägs vara utvecklad för lågprofilssystem och då inte minst strömsnåla HTPC-system. Priset sägs ligga på runt 200 kronor.
March 10, 2003
Tja, jag har en liknande storlek på min kylare http://www.prisjakt.nu/produkt.....p?p=229230
Bild 2 är en som jag själv tagit och lagt in på prisjakt. Lättare att se storleken mot verkliga saker som dvd-fodral.
Det är förvisso en Titan, men det är Schyte som tillverkat den verkar det som.
Kyler min e5200 helt okej, fast den passar bara s775.
Tempen ligger på ca: 38c i windows och den toppar väl runt 55-60c under load om jag inte minns fel.
Inte alls farligt för en så liten tingest. Min fläkt snurrar i princip ljudlöst, det enda som hört från burken
är irriterande surr ifrån soplar, inte orkat åtgärda det än.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
1 Guest(s)