Leadtek tar sig an nätverket med WinFast Killer Xeno Pro|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Leadtek tar sig an nätverket med WinFast Killer Xeno Pro
Nyhet
Member
Medlem
Forum Posts: 10607
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 6, 2010 - 6:32 am
sp_Permalink sp_Print

Leadtek har nu avslöjat att man i ett partnerskap med tillverkaren Bigfoot Network lanserat en egen modell av det omtalade nätverkskortet Killer. Leadtek WinFast Killer Xeno Pro använder sig av PCI-Epxress x1 formatet och är som de flesta vet ett Gigabit Ethernet nätverkskort som bjuder på en hel del godsaker som vi inte ser i våra integrerade lösningar. En 400MHz nätverksprocessor (NPU) parat med 128MB DDR2 minne ska hålla nätverksprestandan på topp utan att stressa din CPU nämnvärt.

Leadtek har än så länge bara släppt ut sitt nya nätverkskort på den asiatiska marknaden med en prislapp på motsvarande 800 svenska kronor. Men man gör det med samma slagord som Bigfoot Network själva använder sig av.

Its dedicated Network Processing Unit (NPU) and innovative architecture offload network traffic, bypassing the Microsoft Windows networking stack and prioritizing competing bandwidth demands from applications such as Web browsing, music streaming, software downloads and voice chat. Its Game Detect™ technology identifies, prioritizes and accelerates game traffic, giving players a competitive edge in the latest online games, from shooters to MMOs.

Bigfoot Network har varit ganska tystlåtna den senaste tiden och anledningen har nog varit att man förvisso haft en kraftfull produkt till hands, men användningsområdena och dess prispremium varit för svårt att svälja för de flesta konsumenter. Kanske Leadtek kan vända på trenden, även om vi nog är något tveksamma.

[Image Can Not Be Found]

Kamikazepilot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 387
1246557
April 6, 2010 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

"En 400MHz nätverksprocessor (NPU) parat med 128MB DDR2 minne ska hålla nätverksprestandan på topp utan att stressa din CPU nämnvärt."

Med dagens CPUer (fan även gårdagens duger gott) ser jag noll nytta av en "Network Processing Unit".. Tom namnet på den är påhittad och ska ge sken av nåt nyttigt som CPU eller GPU.
Jag trodde Bigfoot Network var död och begraven för länge sen...Att dom hittar folk som investerar pengar i nya produkter är en gåta för mig.

Tidsdjuret
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1268
1246558
April 6, 2010 - 7:04 am
sp_Permalink sp_Print

Kan bara hålla med 🙁

Tempel
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 203
1246559
April 6, 2010 - 7:11 am
sp_Permalink sp_Print

Jobbade med en WOWnerd och han var helt salig på KillerNIC, en sån skulle han bara ha. Så visst finns det folk som går på det där.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1246564
April 6, 2010 - 10:45 am
sp_Permalink sp_Print

Fast det är skillnad på ett realtek nätverkskort och ett bra Intel/3com.
Men så extrema saker som killernic anser jag bara löjligt.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1246585
April 6, 2010 - 4:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Eftersom jag själv varit med och gjort den kanske enda recensionen av KillerNIC där vi statistiskt säkerställde huruvida det fungerar och faktiskt kom fram till att det gör det så måste jag säga emot folket ovan lite.

Det fungerar, men det är dock för dyrt för att vara värt det.

//Andreas

Gascogne
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 683
1246589
April 6, 2010 - 5:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Eftersom jag själv varit med och gjort den kanske enda recensionen av KillerNIC där vi statistiskt säkerställde huruvida det fungerar och faktiskt kom fram till att det gör det så måste jag säga emot folket ovan lite.

Det fungerar, men det är dock för dyrt för att vara värt det.

//Andreas

KillerNic du recenserade då kostade väl betydligt mer än 800kr?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1246592
April 6, 2010 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Gascogne wrote: KillerNic du recenserade då kostade väl betydligt mer än 800kr?

Vi testade flaggskeppet för $250, men den råa prestandan är densamma med det billigare som kostade $150.

För en hardcore och väldigt seriös gamer känns det försvarbart nästan, men för en som bara spelar lite ledigt ... inte så värst.

//Andreas

mitrix
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 892
1246651
April 7, 2010 - 8:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Men då det nu är nere i 800 så kanske, jag säger, kanske det nu börjar bli acceptabelt prisvärt?

Mev
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
1246667
April 8, 2010 - 7:38 am
sp_Permalink sp_Print

Hade de erbjudit mer en än Gb-port och/eller brandvägg så skulle det kunna vara lockande. Jag hade fortfarande inte köpt en men det hade varit lockande iaf.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 50
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL