December 19, 2000
Nyhetsspalterna har sedan gårdagen dominerats totalt av nyheter kring ATis kommande produkter och GeForce FX har nästan förpassats till en mörk vrå redan innan kortet kommit ut på marknaden. En av nVidias största partners MSI vänstrar med ATi och flaggskeppet är mer eller mindre indraget. Saker och ting kunde se mycket ljusare ut för nVidia. nVidia har dock ännu ett par trogna partners kvar och Leadtek är en av de. Leadtek har varit kända för sin höga kvalitet och för att avvika från referensdesignen i synnerhet vad det gäller kylningen. Detta är något de tänker fortsätta med även på GeForce FX. Websiten Dark Crow har fått tag på ett par bilder av Leadteks FX-kort och av bilderna att döma är kylningen minst sagt imponerade men en sak verkar underlig. Av bilden att döma suger kortet in den kalla luften från chassits baksida och blåser ut den varma luften i mitten på chassit. Huruvida detta är särskilt lyckat tål att ifrågasättas då chassitemperaturen lär höjas en hel del. Tyvärr är texten inte på engelska och ger heller ingen vägledning.
Titta på bilderna här.
October 14, 2002
åhh fyfan!!!! ja vet en som har ett ti4400 från leadtek å den har jumbo kylning å vad den låter!!!.. då måste FX kortet låta som ett STORT FETT JUMBO PLAN
å kortet ta ju upp hela moderkortets längd!! ja skulle aldrig få plats me den i min burk
de e bara bort me fläkt fan å dra på vattenkylning
ne ush för FX
Nvidia har gjort en fet tabbe...
ATI är mkt bättre
Alltså inte för att vara morbid men jag tycker nästan kylningen ser ut som huvudet från C3PO i Star Wars.. 😮
De verkar ha inspirerats av han ögon i alla fall.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
August 22, 2005
Man får ju nästan tårar i ögnen... 🙂
Det känns som den feta kylning som leadtek haft på samtliga av sina grafikkort ändå borde kosta en del för företaget.. Den där kylflänsen ser ju inte precis gratis ut... Tänk er en sådan kylning på ett 9800 Pro!! Kanske borde Leadtek byta partner??
September 14, 2001
JonaS wrote: Websiten Dark Crow har fått tag på ett par bilder av Leadteks FX-kort och av bilderna att döma är kylningen minst sagt imponerade men en sak verkar underlig. Av bilden att döma suger kortet in den kalla luften från chassits baksida och blåser ut den varma luften i mitten på chassit. Huruvida detta är särskilt lyckat tål att ifrågasättas då chassitemperaturen lär höjas en hel del.
Hmmmm, vad jag ser på bilden sitter ju inloppet även det på insidan chassit. Tycker det ser ut som: In genom första fläkten, och ut genom andra. Annnars kan inte luftkanalen vara speciellt stor med tanke på att kontakterna sitter ivägen, tycker mej se att kortet bara tar en kortplats om man kikar på monteringsbläcket. Sen att kortet är tjockt är ju en sak, men jag tycker mej inte se någon plats för inlopp på baksidan.
Mvh: Nicke
1 Guest(s)