April 17, 2005
OfflineDå var det dags för ännu en live-sändning från testlabbet där Jonas "Mean Machine" Klar har gjort det till en vana att plåga hårdvara värdigt Hannibal Lecter. Kvällens bestyckning består av en Intel Core i7 980X, ASUS Rampage III Extreme, fyra stycken Radeon HD 5870 och tre Corsair Dominator GTX2. Ikväll har han dessutom hjälp från Henry "ME4ME" de Kruijf för att verkligen se till att hårdvaran ger sitt yttersta.
Kylningen är så klart flytande kväve och förhoppningen är att börja nosa på tidigare satta rekord.
Systemspecifikationer
Intel Core i7 980X under Kingpin F1 EE
ASUS Rampage III Extreme
Radeon HD 5870 (XFX, HIS, 2x ASUS)
Corsair Dominator GTX2
Enermax Galaxy DXX 1kW + PC P&C Turbo-Cool 860W
Riktigt fina resultat killar! Imponerande körning, tyvärr han jag bara se några minuter live men ser riktigt bra ut 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
December 1, 2004
OfflineFebruary 12, 2003
Offlinedonnie wrote: Med andra ord så hjälpte det att byta plats på de två PSUn ni använde?
Nej, vi upptäckte att Henrys problem med checkboxes fortsätter... Han hade glömt avmarkera överklockningen i CCC, det gjorde att det hängde sig i CPU-testerna när GPU:erna gick i 1020MHz på standardspänningar. 😉 (Skämt åsido, lätt att glömma bort)
Resultat kommer upp ikväll, nu när jag hunnit vakna och återhämta mig och lämnat av vår käre holländare för avfärd hemåt. 🙂
Tack för stödet alla, riktigt kul med folk som kollade på under livesändningarna.
February 12, 2009
OfflineMean Machine wrote: Nej, vi upptäckte att Henrys problem med checkboxes fortsätter... Han hade glömt avmarkera överklockningen i CCC, det gjorde att det hängde sig i CPU-testerna när GPU:erna gick i 1020MHz på standardspänningar. 😉
Resultat kommer upp ikväll, nu när jag hunnit vakna och återhämta mig och lämnat av vår käre holländare för avfärd hemåt. 🙂
Tack för stödet alla, riktigt kul med folk som kollade på under livesändningarna.
Ohh vilka nybörjarmisstag då! 😉
Nä men skönt ni fick rätt på det iaf. Ser som sagt fram emot nästa sändning.
February 23, 2010
OfflineDetta är första gången jag glor på något liknande. Vad går detta ut på? Givetvis handlar det om vad grabbarna lyckas få för snurr på grejerna, men får vi kommentarer och/eller information live? Nu hör jag inte ens konversationerna/diskussionerna deltagarna har med varandra. Informera en oinvigd! 🙂
February 12, 2003
Offlinefnosk wrote: Detta är första gången jag glor på något liknande. Vad går detta ut på? Givetvis handlar det om vad grabbarna lyckas få för snurr på grejerna, men får vi kommentarer och/eller information live? Nu hör jag inte ens konversationerna/diskussionerna deltagarna har med varandra. Informera en oinvigd! 🙂
Det är inte ens live längre, för den delen, du sitter förmodligen och kollar på streamen från igår kväll. 😉
Jag la upp en resultattråd här: https://www.nordichardware.se/.....83921.html
February 23, 2010
OfflineMean Machine wrote: Det är inte ens live längre, för den delen, du sitter förmodligen och kollar på streamen från igår kväll. 😉
Jag la upp en resultattråd här: https://www.nordichardware.se/.....83921.html
Ja, titta, 27 mars står det ju! 😛
Jag ska kika i resultattråden. Min undran kvarstår dock...
1 Guest(s)

Log In