Logitech lanserar Laser-desktop|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Logitech lanserar Laser-desktop
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 5, 2005 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Logitech har under lång tid lanserat mycket populära produkter för PC-marknaden där bland annat deras möss och tangentbord vunnit många användares gunst.
En av deras mest uppseendeväckande produkter inom denna kategori, och även mycket omtyckta, är den trådlösa musen Logitech MX1000.
Med hjälp av laserteknik har MX1000 berikats med enorm precision och har blivit en stor säljsuccé.


Många har dock saknat ett kombinerat mus/tangentbords-kit med MX1000 inkluderat. Logitech har varit väl medvetna om detta och nu har man så lanserat Logitech MX3100 som är just ett desktop-kit med musen MX1000 och tillhörande tangentbord.


"Unveiled at the Consumer Electronics Show, the Logitech(R) Cordless Desktop(R) MX(TM) 3100 solution features Logitech's award-winning Logitech(R) MX(TM)1000 Cordless Laser Mouse and the most powerful navigation controls available on a Logitech keyboard. The high-performance package makes it faster and easier to work and play in today's digital world."


[Image Can Not Be Found]


Vi är övertygade om att även detta kit kommer bli en populär produkt bland oss konsumenter och det enda vi väntar på nu är en Bluetooth-modell av detta kit.


Logitech MX3100 har ett rekommenderat listpris på $149.95 (1000 SEK) i USA men vad priset landar på i Sverige är ännu oklar.


Källa: Business Wire

MoparPower
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1613
Member Since:
October 31, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
814639
January 5, 2005 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Dags att byta ut deluxet och 700:an. Men Blåtand är väl sämre överföring efter vad jag har läst om Mx 900 och diNovopaketet. Ge mig ett sånt t--bord istället: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
814666
January 5, 2005 - 11:38 am
sp_Permalink sp_Print

Jag har faktiskt inte testat Logitechs RF och Blåtands system mot varandra. Men det jag vet är att blåtand är ypperligt för HTPC då det krävs ett antal meters fri överföring. 😉

gUrr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 524
Member Since:
May 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
814923
January 5, 2005 - 4:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Hur är det nu förtiden. Kan man lira FPS spel med trådlösa möss? Jag vet att det var helt sanslöst för några år sedan pga att mössen hade så lång fördröjning gentemot vanliga möss. Fast det kanske har blivit bättre nu?

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
Member Since:
August 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
814931
January 5, 2005 - 4:37 pm
sp_Permalink sp_Print

O_O, det lär väl iofs kosta därefter. Men så snyggt <3

Avatar
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
November 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
814987
January 5, 2005 - 5:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: O_O, det lär väl iofs kosta därefter. Men så snyggt <3

Lär nog landa en bra bit över tusenlappen är jag rädd 🙁

//Andreas

boep
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 21
Member Since:
January 2, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
815294
January 5, 2005 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
Member Since:
August 11, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
815482
January 6, 2005 - 11:11 am
sp_Permalink sp_Print

gUrr wrote: Hur är det nu förtiden. Kan man lira FPS spel med trådlösa möss? Jag vet att det var helt sanslöst för några år sedan pga att mössen hade så lång fördröjning gentemot vanliga möss. Fast det kanske har blivit bättre nu?

fördröjning är inget problem längre, det är snarare så att folk klagar på vikten hos mössen.

spidey
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1408
Member Since:
July 17, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
815703
January 6, 2005 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Det ska jag köpa 😀 😀

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
Member Since:
December 5, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
815961
January 6, 2005 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

boep wrote: Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.

De amerikanska tangentborden brukar ha liten enter-tangent tror jag. Däremot dem svenska brukar vara stora. Alla bilder på mitt UltraX Flat på nätet har liten enter-tangent, men när jag fick hem det så var det en stor.

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
Member Since:
November 6, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
815970
January 6, 2005 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=boep]Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.

De amerikanska tangentborden brukar ha liten enter-tangent tror jag. Däremot dem svenska brukar vara stora. Alla bilder på mitt UltraX Flat på nätet har liten enter-tangent, men när jag fick hem det så var det en stor.

Precis. Tittar du närmare på bilden ser du att det inte heller finns några åäö-knappar.
Själv skulle jag gärna sett ett paket med MX1000 och dinovo-tangentbordet och mediapad (om jag inte redan haft MX1000 😛 ). Tycker att alla nya multifunktionstangentbord är alldeles för stora. Men jag får väl nöja mig med Mx1000 och Ultra-X tills jag har råd att köpa ett helt dinovo-set :/

Avatar
Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
Member Since:
March 10, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
816624
January 7, 2005 - 4:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Typiskt.. precis när man beställt andra prylar.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

gUrr
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 524
Member Since:
May 1, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
816652
January 7, 2005 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Coalan wrote: [quote=gUrr]Hur är det nu förtiden. Kan man lira FPS spel med trådlösa möss? Jag vet att det var helt sanslöst för några år sedan pga att mössen hade så lång fördröjning gentemot vanliga möss. Fast det kanske har blivit bättre nu?

fördröjning är inget problem längre, det är snarare så att folk klagar på vikten hos mössen.

😀 Okej det var skönt att höra att utvecklingen har gått framåt då.

Avatar
Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
February 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
816765
January 7, 2005 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Satan vad snyggt, synd att man inte har råd...
Får köra på min budget-variant med UltraX och MSIE 4...:P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 56
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL