August 22, 2005
Logitech har under lång tid lanserat mycket populära produkter för PC-marknaden där bland annat deras möss och tangentbord vunnit många användares gunst.
En av deras mest uppseendeväckande produkter inom denna kategori, och även mycket omtyckta, är den trådlösa musen Logitech MX1000.
Med hjälp av laserteknik har MX1000 berikats med enorm precision och har blivit en stor säljsuccé.
Många har dock saknat ett kombinerat mus/tangentbords-kit med MX1000 inkluderat. Logitech har varit väl medvetna om detta och nu har man så lanserat Logitech MX3100 som är just ett desktop-kit med musen MX1000 och tillhörande tangentbord.
"Unveiled at the Consumer Electronics Show, the Logitech(R) Cordless Desktop(R) MX(TM) 3100 solution features Logitech's award-winning Logitech(R) MX(TM)1000 Cordless Laser Mouse and the most powerful navigation controls available on a Logitech keyboard. The high-performance package makes it faster and easier to work and play in today's digital world."
Vi är övertygade om att även detta kit kommer bli en populär produkt bland oss konsumenter och det enda vi väntar på nu är en Bluetooth-modell av detta kit.
Logitech MX3100 har ett rekommenderat listpris på $149.95 (1000 SEK) i USA men vad priset landar på i Sverige är ännu oklar.
Källa: Business Wire
October 31, 2003
Dags att byta ut deluxet och 700:an. Men Blåtand är väl sämre överföring efter vad jag har läst om Mx 900 och diNovopaketet. Ge mig ett sånt t--bord istället: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Jag har faktiskt inte testat Logitechs RF och Blåtands system mot varandra. Men det jag vet är att blåtand är ypperligt för HTPC då det krävs ett antal meters fri överföring. 😉
Tekniknörd som gillar att träna.
January 2, 2005
Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.
August 11, 2002
gUrr wrote: Hur är det nu förtiden. Kan man lira FPS spel med trådlösa möss? Jag vet att det var helt sanslöst för några år sedan pga att mössen hade så lång fördröjning gentemot vanliga möss. Fast det kanske har blivit bättre nu?
fördröjning är inget problem längre, det är snarare så att folk klagar på vikten hos mössen.
December 5, 2001
boep wrote: Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.
De amerikanska tangentborden brukar ha liten enter-tangent tror jag. Däremot dem svenska brukar vara stora. Alla bilder på mitt UltraX Flat på nätet har liten enter-tangent, men när jag fick hem det så var det en stor.
November 6, 2001
Sardaukar wrote: [quote=boep]Varför kan ingen tillverkare göra ett snyggt trådlöst mus/tgb-paket UTAN att ändra tgb-layouten som Logitech har gjort? Vem vill ha ett tangentbord med en liten Enter-knapp. Det blir ju att ställa om fingrarna varje gång man byter dator eftersom den layouten skiljer sig så mycket från mängden.
De amerikanska tangentborden brukar ha liten enter-tangent tror jag. Däremot dem svenska brukar vara stora. Alla bilder på mitt UltraX Flat på nätet har liten enter-tangent, men när jag fick hem det så var det en stor.
Precis. Tittar du närmare på bilden ser du att det inte heller finns några åäö-knappar.
Själv skulle jag gärna sett ett paket med MX1000 och dinovo-tangentbordet och mediapad (om jag inte redan haft MX1000 😛 ). Tycker att alla nya multifunktionstangentbord är alldeles för stora. Men jag får väl nöja mig med Mx1000 och Ultra-X tills jag har råd att köpa ett helt dinovo-set :/
May 1, 2001
Coalan wrote: [quote=gUrr]Hur är det nu förtiden. Kan man lira FPS spel med trådlösa möss? Jag vet att det var helt sanslöst för några år sedan pga att mössen hade så lång fördröjning gentemot vanliga möss. Fast det kanske har blivit bättre nu?
fördröjning är inget problem längre, det är snarare så att folk klagar på vikten hos mössen.
😀 Okej det var skönt att höra att utvecklingen har gått framåt då.
1 Guest(s)