August 22, 2005
Logitech har gjort ett intressant drag då de, utan någon form av pompa eller ståt, lanserade sin MX1000. MX1000 är naturligtvis uppföljaren till Logitechs högst uppskattade MX700-mus. Vissa likheter vi hittar vi givetvis i form av att de båda använder FastRF (till skillnad från Bluetooth som MX900 bjuder på) men i övrigt har mycket ändras.
Musen bjuder på Tilt-wheel, dvs. tekniken för att scrolla i sidled som Microsoft först introducerade i Intellimouse Explorer 2.0, avläsning av batterikapacitet direkt på musen, nya/omdesignade knappar.
[Image Can Not Be Found]
Mycket annan information kan vi tyvärr inte bjuda på för tillfället. Förutom priset det vill säga, redan nu kan man hitta musen i vissa butiker. Priset verkar ligga på cirka 749 kronor.
Den största nyheten är dock att musen använder laser istället för den LED som sitter på nuvarande optiska möss. Logitech själva påstår att detta ska innebära responstider eller upplösningar som är 20 gånger bättre de vi upplever med traditionella möss. Anledningen till att vi säger "eller" är att vi fått något motstridiga rapporter på ämnet.
Vi återkommer när vi fått mer detaljer, förhoppningsvis också med ordentliga tester.
September 11, 2002
September 17, 2001
TeamLiquid wrote: PACKAGE CONTENT :
* Logitech MX-1000 Laser cordless mouse
* Recharging base station, * CD-ROM with SetPoint SW
* Installation guide, * PS2 to USB adapter
* 240V AC power adapter
http://www.teamliquid.net/foru.....16928.html
Intressant; en laddare medföljer så man kan (s)ladda upp den ?
Själv vill jag inte ha en sladdlös mus utan en mus såsom Logitech MX500 (som jag har!) eller Logitech MX510, fast med funktionen där man kan luta scrollhjulet åt sidan. surfmus :]
September 17, 2001
Sardaukar wrote: [quote=DoN]Problemet är ju inte att det är trådlöst när man spelar spel. Det jobbiga är ju att musen blir tung av betterierna som finns i.
Du får väl börja styrketräna
... wtf, undra om jag börjar bli trött eller något, men jag tyckte fan det var en riktigt rolig kommentar. great ;D!
NH|SiBBoR wrote: [quote=Sardaukar][quote=DoN]Problemet är ju inte att det är trådlöst när man spelar spel. Det jobbiga är ju att musen blir tung av betterierna som finns i.
Du får väl börja styrketräna
... wtf, undra om jag börjar bli trött eller något, men jag tyckte fan det var en riktigt rolig kommentar. great ;D!
Du är nog trött... 🙂
Nä men MX1000 ger ju onekligen ett trevligt habegär.. ser riktigt sexig ut faktiskt. Dock är det nog en hel dekstop som gäller för mig, blir bara så jäkla dyrt.. 🙁
Tekniknörd som gillar att träna.
December 10, 2002
hmm, det kanske är dags att köpa sig en ny mus .. det får nog bli denna ...
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 7, 2001
DexiL wrote: Tror inte batterierna tar slut direkt, jag hade en MX700 och batterierna höll typ en vecka utan laddning.. Du lär sova någon gång under den veckan. 🙂
...och om mot förmodan batterierna skulle ta slut under tiden man använder den så kan man sätta den i laddaren under tiden man går på toa så håller den i 1h till 😀
1 Guest(s)