August 22, 2005
De senaste dagarna har ett rykte börjat sprida sig på nätet om att Microsoft "sparkat ut" nVidia från framtida utveckling av DirectX.
Vi vill ta tillfället i akt och klargöra att detta är ren och skär lögn och källan som sidor på nätet citerar är ett forum där en mytoman sitter och sprider dessa lögner.
Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte.
Nu vet ni i alla fall hur det ligger till. Tyvärr är det ju så att på nätet blir det mesta "sanning" bara för att en någerlunda respektabel sida skriver om det.
Å andra sidan borgar det för rätt god komik. Ni kan läsa tråden som startade hela ryktet här.
Passa på och sök på fler inlägg av samma användare när ni är där så bör ni rätt snabbt inse att det förmodligen är en 13-årig mytoman som vi har att göra med.
November 4, 2001
Jag tycker det är EXTREEMT dåligt att låta nvidia gå fria!
Fan nvidia kan ju fuska hur mycket dom vill och på så sätt få ärliga tillverkare som sis osv att hanma i bakgrunden.
Hårdare regler tycker jag. Sen ska man ju inte banna dem helt men kräva dem på en ursäkt för att få vara med r HELT på sin rätt!
August 16, 2002
ehh... undrar om killen har haft en dålig uppfostran eller vad... sen undrar man ju vad alla nyhetssajter som postat skiten som en nyhet tänker på... killen har inga som helst källor som kan bevisa skiten, sen så påstår han att han jobbar med nånting som har med det att göra (fick inte riktigt klart för mig vad han gjorde)...
March 10, 2003
Kojak wrote: Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.
Glöm inte heller att USA inte varít på månen utan bara släppte en film som är inspelad i slowmotion.
Dvs den där några nissar körde beachbuggy i öknen runt roswell en natt och lekte med en flagga.
🙄
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 16, 2002
Kojak wrote: [quote=UndaC][quote=Kojak]Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.
är det sant kan jag sätta över 1000 SEK på ditt konto, deal?
Enkla pengar, har du inte sett Arkiv X
o sen så får ju alla tjejer som suger dick orgasm... iaf om man tror på allt man ser på tv...
March 10, 2003
Hört talas om solvindar ? .. med dom skall man kunna segla till andra stjärnor med sådana där nice segel.. så nog kan det blåsa alltid.. dock är det väl inte vind som vi ser det här på jorden..
Det finns en förklaring till allt.. dock är det inte alltid man vill lyssna på den kanske ...
Lalalalllallaalal (håller för öronen och gör mina egna nummer)
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 18, 2002
Gueno wrote: [quote=keffing]sen så får ju alla tjejer som suger dick orgasm...
Va! Är det inte sant.. NÄÄÄÄ!!! [Image Can Not Be Found]
Dr_spackel wrote: Det finns en förklaring till allt..
Eller inte..
Klart det finns det! en förklaring till allt. men det kan ta sin tid innan man vet förklaringen 8)
Aja åter till ämnet då :bgrin: ... man visste redan att det var bullsh*t! 🙄
nVidia skulle nog ha varit ut först med det hela ang. samma ämne.
August 7, 2003
Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/.....38;id=5577 *harkel*
August 13, 2001
Laglorden wrote: Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/.....38;id=5577 *harkel*
Haha 🙂
Joo det är ju det här som gör nyheten så rolig:
Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte. - Anton N (NH-crew)
Var lite liknande då GeforceFX inte hade släpps än och det gick rykten om specifikationer. NH, Sweclockers m.fl. postade nyheter om GeforceFX:s specifikationer och källan var en tråd på något engelskspråkigt forum. Trådskaparen fick själv påpeka att det var bluff och han bara hittat på allt.
June 19, 2002
Zaver wrote: [quote=Laglorden]Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/nyheter/index.php?category=1&id=5577 *harkel*
Haha 🙂
Joo det är ju det här som gör nyheten så rolig:
Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte. - Anton N (NH-crew)
Var lite liknande då GeforceFX inte hade släpps än och det gick rykten om specifikationer. NH, Sweclockers m.fl. postade nyheter om GeforceFX:s specifikationer och källan var en tråd på något engelskspråkigt forum. Trådskaparen fick själv påpeka att det var bluff och han bara hittat på allt.
Just i det här fallet var det i och för sig inte så konstigt att man "gick på det".. Hur vanligt är det att en försäljarsida fake:as?
Men det där med GFFX.. Där stod det specifikt uttryckt i nyheten att det bara var ett rykte om jag inte minns helt fel.
1 Guest(s)