Lurendrejeri|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lurendrejeri
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
sp_UserOfflineSmall Offline
1
October 5, 2003 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

De senaste dagarna har ett rykte börjat sprida sig på nätet om att Microsoft "sparkat ut" nVidia från framtida utveckling av DirectX.
Vi vill ta tillfället i akt och klargöra att detta är ren och skär lögn och källan som sidor på nätet citerar är ett forum där en mytoman sitter och sprider dessa lögner.

Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte.

Nu vet ni i alla fall hur det ligger till. Tyvärr är det ju så att på nätet blir det mesta "sanning" bara för att en någerlunda respektabel sida skriver om det.

Å andra sidan borgar det för rätt god komik. Ni kan läsa tråden som startade hela ryktet här.

Passa på och sök på fler inlägg av samma användare när ni är där så bör ni rätt snabbt inse att det förmodligen är en 13-årig mytoman som vi har att göra med.

BloodMan
Member
Medlem
Forum Posts: 5990
428726
October 5, 2003 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

haha synd så det är inte sant 🙁

micro
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 48
428731
October 5, 2003 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

synd? om dom hade blivit uteslutna så hade ju fan ATI kunnat ta ut vilka priser som helst på nya grafikkort. Det är bra med konkurrens för oss kunder! det pressar priserna och ser till att tillverkarna verkligen försöker få ut den bästa tekiniekn som dom sitter på.

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
428772
October 5, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är EXTREEMT dåligt att låta nvidia gå fria!
Fan nvidia kan ju fuska hur mycket dom vill och på så sätt få ärliga tillverkare som sis osv att hanma i bakgrunden.

Hårdare regler tycker jag. Sen ska man ju inte banna dem helt men kräva dem på en ursäkt för att få vara med r HELT på sin rätt!

Kojak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 374
428855
October 5, 2003 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
428876
October 5, 2003 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Kojak wrote: Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.

är det sant kan jag sätta över 1000 SEK på ditt konto, deal?

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
428936
October 5, 2003 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

ehh... undrar om killen har haft en dålig uppfostran eller vad... sen undrar man ju vad alla nyhetssajter som postat skiten som en nyhet tänker på... killen har inga som helst källor som kan bevisa skiten, sen så påstår han att han jobbar med nånting som har med det att göra (fick inte riktigt klart för mig vad han gjorde)...

Kojak
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 374
428947
October 5, 2003 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Kojak]Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.

Enkla pengar, har du inte sett Arkiv X

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
428948
October 5, 2003 - 6:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Kojak wrote: Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.

Glöm inte heller att USA inte varít på månen utan bara släppte en film som är inspelad i slowmotion.
Dvs den där några nissar körde beachbuggy i öknen runt roswell en natt och lekte med en flagga.

🙄

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
428949
October 5, 2003 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Kojak wrote: [quote=UndaC][quote=Kojak]Men tänk om det är sant?? Jag menar USA förnekar att ett UFO landat i Roswell, men vi vet ju att det gjorde det.

Enkla pengar, har du inte sett Arkiv X

o sen så får ju alla tjejer som suger dick orgasm... iaf om man tror på allt man ser på tv...

aJjE
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1044
428950
October 5, 2003 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

sen när blåser det på månnen??

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
429104
October 5, 2003 - 9:09 pm
sp_Permalink sp_Print

aJjE wrote: sen när blåser det på månnen??

Flaggan var specialbyggd just för att flaggen skulle vaja i vinden. Det var designat så, inte något filmatiskt misstag 🙂

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
429117
October 5, 2003 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Hört talas om solvindar ? .. med dom skall man kunna segla till andra stjärnor med sådana där nice segel.. så nog kan det blåsa alltid.. dock är det väl inte vind som vi ser det här på jorden..

Det finns en förklaring till allt.. dock är det inte alltid man vill lyssna på den kanske ...

Lalalalllallaalal (håller för öronen och gör mina egna nummer)

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
429230
October 5, 2003 - 11:29 pm
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: sen så får ju alla tjejer som suger dick orgasm...

Va! Är det inte sant.. NÄÄÄÄ!!! [Image Can Not Be Found]

Dr_spackel wrote: Det finns en förklaring till allt..

Eller inte..

GooGeL
Member
Medlem
Forum Posts: 4327
429242
October 6, 2003 - 1:33 am
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=keffing]sen så får ju alla tjejer som suger dick orgasm...

Va! Är det inte sant.. NÄÄÄÄ!!! [Image Can Not Be Found]

Dr_spackel wrote: Det finns en förklaring till allt..

Eller inte..

Klart det finns det! en förklaring till allt. men det kan ta sin tid innan man vet förklaringen 8)

Aja åter till ämnet då :bgrin: ... man visste redan att det var bullsh*t! 🙄
nVidia skulle nog ha varit ut först med det hela ang. samma ämne. embarassed

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
429261
October 6, 2003 - 6:04 am
sp_Permalink sp_Print

Endast på NordicHardware: En tråd angående grafikkort börjar handla om hurvida tjejer får orgasm när dom suger snopp eller om USA aldrig varit på månen.
Därför jag älskar er 😀

Laglorden
Member
Medlem
Forum Posts: 2243
429401
October 6, 2003 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/.....38;id=5577 *harkel*

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 973
429508
October 6, 2003 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/.....38;id=5577 *harkel*

Haha 🙂

Joo det är ju det här som gör nyheten så rolig:
Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte. - Anton N (NH-crew)

Var lite liknande då GeforceFX inte hade släpps än och det gick rykten om specifikationer. NH, Sweclockers m.fl. postade nyheter om GeforceFX:s specifikationer och källan var en tråd på något engelskspråkigt forum. Trådskaparen fick själv påpeka att det var bluff och han bara hittat på allt.

NH|Noddan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1390
430159
October 7, 2003 - 5:31 am
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote: [quote=Laglorden]Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/nyheter/index.php?category=1&id=5577 *harkel*

Haha 🙂

Joo det är ju det här som gör nyheten så rolig:
Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte. - Anton N (NH-crew)

Var lite liknande då GeforceFX inte hade släpps än och det gick rykten om specifikationer. NH, Sweclockers m.fl. postade nyheter om GeforceFX:s specifikationer och källan var en tråd på något engelskspråkigt forum. Trådskaparen fick själv påpeka att det var bluff och han bara hittat på allt.

Just i det här fallet var det i och för sig inte så konstigt att man "gick på det".. Hur vanligt är det att en försäljarsida fake:as?
Men det där med GFFX.. Där stod det specifikt uttryckt i nyheten att det bara var ett rykte om jag inte minns helt fel.

4fun
Member
Medlem
Forum Posts: 2162
430489
October 7, 2003 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Endast på NordicHardware: En tråd angående grafikkort börjar handla om hurvida tjejer får orgasm när dom suger snopp eller om USA aldrig varit på månen.
Därför jag älskar er 😀

så sant så sant....

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 57
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL