Lurendrejeri|Page 2|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Lurendrejeri
Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
430539
October 7, 2003 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Laglorden wrote: Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/.....38;id=5577 *harkel*

Källan är ju sidan i sig självt där 😉

Om komplett har en dator till försäljning ska man då ringa upp dem och kolla om datorn verkligen existerar eller om de bara luras? Tycker knappast det där var jämförbart på något sätt.

Zaver
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 973
Member Since:
August 13, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
430645
October 7, 2003 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: [quote=Laglorden]Ja, visst är det jobbigt när folk inte kollar sina källor utan bara okritiskt sprider rykten vidare... *host* https://www.nordichardware.se/nyheter/index.php?category=1&id=5577 *harkel*

Källan är ju sidan i sig självt där 😉

Om komplett har en dator till försäljning ska man då ringa upp dem och kolla om datorn verkligen existerar eller om de bara luras? Tycker knappast det där var jämförbart på något sätt.

Håller med dig till en viss mån för sidan var mkt profisionell och det jag reagerade främst mot var deras diagram.

Det som är "kul" (beror på betraktarens ögon) är som sagt det jag citerade tidigare med tanke på att ni sjävla la upp disinfotmation.

"Personligen tycker jag det är rent ut sagt för jävligt att folk inte bryr sig om att kolla upp sina källor innan de postar det som en nyhet på deras förstasida. Båda svenska och internationella sidor har helt blåögt postat informationen, vissa av dem har inte ens noterat att det är ett rykte."

- Känns lite som att kasta sten i glashus med tanke på det som inträffade ett par dagar tidigare.

Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
436957
October 15, 2003 - 11:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Zaver wrote:
- Känns lite som att kasta sten i glashus med tanke på det som inträffade ett par dagar tidigare.

Företaget ÄR källan.
Om ATi skickar en presrelease till mig så ringer jag ju inte upp dem och frågar "är det här verkligen sant grabbar".

Det är en himla skillnad på att länka ett företag och till ett forumsinlägg där man efter 0.5 sekunder kan se att skribenter i inlägget är ungefär 13 bast, uttrycker sig som om han nyss "flunkat" junior high och dessutom har ljugit tiotals gånger förút på samma forum.

Två vitt skilda situationer i mina ögon.

Dessutom finns det en vital skillnad i det att vad den där infantila mytomanen snackade om faktiskt SKADAR ett företag och dess anseende medan ett "falskt datorpaket" inte skadar någon alls.

Sa man vara så nitisk som du insunuerar kan vi lika gärna lägga ner. Resekostnaderna för att åka ut på plats och inspektera så att det vi skriver om verkligen finns skulle bli jättehöga. 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 64
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL