December 19, 2000
Den första omröstningen på ett bra tag blev precis avgjord. Frågan vi ställde var: "Vilken tillverkares chip kommer ditt nästa grafikkort att bygga på?"
Men över tre tusen röster såg resultaten ut som följer:
ATi 56 %
nVidia 26 %
"3dfx for life" 6 %
SiS 5 %
"Väntar fortfarande på BitBoys" 3 %
Grand slam för ATi, tydligen har de visat sig värdiga med deras R300-serie. Sist över mållinjen kom stackars Matrox med endast 20 av 3265 röster.
Idag är det då dags för en ny omröstning och frågan vi ställer till er är: "Vilken är den största flaskhalsen i moderna datorer?" Kort sagt, vilken del av hemdatorer ni tycker har halkat efter i utvecklingen jämfört med andra komponenter.
Omröstningen hittar ni som vanligt till höger på framsidan.
August 17, 2001
Hmm, om ni nu frågar allmänt om vad som är flaskhalsen i moderna datorer och samtidigt poängterar att det inte gäller just röstarens egen dator så tycker jag att det sista alternativet är högst märkligt. Jaja, hade inget annat för mig än att gnälla lite, det är inte så viktigt. 😉
November 29, 2001
Marquzz wrote: Hmm, om ni nu frågar allmänt om vad som är flaskhalsen i moderna datorer och samtidigt poängterar att det inte gäller just röstarens egen dator så tycker jag att det sista alternativet är högst märkligt. Jaja, hade inget annat för mig än att gnälla lite, det är inte så viktigt. 😉
hehe jo, det är ju mest tänkt som ett skämt
ungefär som "Jag väntar på BitBoys" i förra omröstningen
August 17, 2001
UndaC wrote: [quote=Marquzz]Hmm, om ni nu frågar allmänt om vad som är flaskhalsen i moderna datorer och samtidigt poängterar att det inte gäller just röstarens egen dator så tycker jag att det sista alternativet är högst märkligt. Jaja, hade inget annat för mig än att gnälla lite, det är inte så viktigt. 😉
hehe jo, det är ju mest tänkt som ett skämt
ungefär som "Jag väntar på BitBoys" i förra omröstningen
Hehe, jo jag förstod det 😉
October 14, 2001
Jag håller med, i texten låter det som om man vill hålla undersökningen seriös genom att skriva: "(Lägg märke till att vi frågar om datorer i allmänhet, inte just din dator.)"
Sedan har man andå med sista flumalternativet som handlar just om personens egna dator. Detta tycker jag är irriterande och kanske förvirrar vissa. Personligen tycker jag att det vore bättre med ett lite tristare alternativ som "vet ej".
November 29, 2001
Mind wrote: skulle vara nice om omröstningen inte tog någon månad på sig att bli färdig.
förra omröstningen tog exakt en månad
postades andra februari, blev färdig den andra mars
jag ska posta ny den förste varje månad har jag tänkt istället, lättare att hålla reda på så
1 Guest(s)