Månadstävling #5: Corsair TWINX1024-4000 Pro i potten|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Månadstävling #5: Corsair TWINX1024-4000 Pro i potten
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 1, 2003 - 12:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Vår månadstävling fortsätter att rulla och nu när vi slår upp portarna för den femte i ordningen är det i samarbete med Corsiar.
De flesta av er känner till Corsair som en högt aktad minnestillverkare, något vi tydligt såg i vår senaste poll. I vår femte månadstävling finns det inte helt oväntat mycket fina minnen i potten men det är inte det enda som erbjuds.
Tävlingen sträcker sig som vanligt över 4 veckor och består av 4 delfrågor som presenteras en varje vecka. Tänk också på att man måste svara på varje veckofråga i dess respektive vecka.

Denna månadstävling presenteras alltså i samarbete med Corsair och tävlingen har följande vinster i potten!

1:a pris
- Corsair TWINX1024-4000 Pro 1024MB -

2:a pris
- Corsair HydraCool 200 -

3:e pris
- Corsair TWINX512-3200LL 512MB –

Mer information om tävlingens uplägg och priser hittar du på tävlingssidan där även den första veckofrågan nu är presenterad.
Lycka till!

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
448760
November 2, 2003 - 9:30 am
sp_Permalink sp_Print

Sorry dubbelpost

CTH
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 476
Member Since:
August 9, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
448761
November 2, 2003 - 9:31 am
sp_Permalink sp_Print

Ram precis vad jag behöver!! =) (fast har inget itnresse av vattenkylning, hellre 3:a än 2:a =)

snat
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
Member Since:
August 29, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
449065
November 3, 2003 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print

Grattis till vinnarna!

Kommer inte in på månadstävlingssidan (https://www.nordichardware.se/.....dstavling/) just nu men har för mig att längst ner på sidan står det att resultatet (vinnarna mm) ska gå ut via mail eller något sånt. Har aldrig fått något mail så jag har börjat undra lite smått om jag är med i tävlingen eller inte. Skickas mailet ut?

PS. Felmeddelandet jag får på månadstävlingssidan:

Couldn't obtain user online information.

DEBUG MODE

SELECT u.username, u.user_id, s.session_logged_in, s.session_ip FROM phpbb_users u, phpbb_sessions s WHERE u.user_id = s.session_user_id AND ( s.session_time >= 1067844488 OR u.user_session_time >= 1067844488 )

Line : 144
File : /home/nh/public_html/www.nordichardware.se/forum/index_login2.php

DS.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
449140
November 3, 2003 - 12:05 pm
sp_Permalink sp_Print

snat wrote: Grattis till vinnarna!

Kommer inte in på månadstävlingssidan (https://www.nordichardware.se/.....dstavling/) just nu men har för mig att längst ner på sidan står det att resultatet (vinnarna mm) ska gå ut via mail eller något sånt. Har aldrig fått något mail så jag har börjat undra lite smått om jag är med i tävlingen eller inte. Skickas mailet ut?

PS. Felmeddelandet jag får på månadstävlingssidan:

Couldn't obtain user online information.

DEBUG MODE

SELECT u.username, u.user_id, s.session_logged_in, s.session_ip FROM phpbb_users u, phpbb_sessions s WHERE u.user_id = s.session_user_id AND ( s.session_time >= 1067844488 OR u.user_session_time >= 1067844488 )

Line : 144
File : /home/nh/public_html/www.nordichardware.se/forum/index_login2.php

DS.

Detta var en svit av vår serveruppgradering men tävlingen är nu aktiv igen.
Det kan vara så att de som lagt in sitt resultat precis innan vi skiftade server inte har fått sitt resultat registrerat.
Men det är enkelt löst genom att återigen gå in på tävlingssidan. Kan du svara på nytt gör du bara det och då är ditt resultat återigen sparat!
Hoppas det inte blivit några större problem pga. detta.

numS
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
Member Since:
October 28, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
449211
November 3, 2003 - 2:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag råkade trycka bakåt på musknappen när jag inte skrivit klart alla personuppgifter embarassed . Sen när jag tog framåt igen så stod det att jag hade skrivit in dom och jag kunde svara på frågan. Kan jag ändra detta nånstans? annars skulle det vara rätt bra om man kunde få hjälp av en admin med det 🙂

En annan fråga: Var är reglerna? 😮

Weeblie
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 381
Member Since:
December 28, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
449281
November 3, 2003 - 4:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag säger bara en sak: WOW!

Nu börjar priserna faktiskt bli riktigt nyttiga (för mig...)! Jag hade redan ett jätte bra grafikkort och processor (som var priserna för de tidigare tävlingarna), fast saknar precis dessa minnen! Och vattenkylning så klart 😛 ...

(( hoppas jag vinnar... hoppas jag vinner... ))

Gyre
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
June 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
449398
November 3, 2003 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag undrar med om ni har slutat att skicka ut mail om hur det gick för en själv i tävlingen. För efter den första tävligen så fick jag ett mail där det stod att jag fick si och så många rätt på de olika frågorna.
Men jag har bara fått detta mailet en gång och undrar om ni fortfarande skickar ut dessa, för om ni gör det så borde ju det innebära att jag inte är med i tävlingen.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
449410
November 3, 2003 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Gyre wrote: Jag undrar med om ni har slutat att skicka ut mail om hur det gick för en själv i tävlingen. För efter den första tävligen så fick jag ett mail där det stod att jag fick si och så många rätt på de olika frågorna.
Men jag har bara fått detta mailet en gång och undrar om ni fortfarande skickar ut dessa, för om ni gör det så borde ju det innebära att jag inte är med i tävlingen.

Det har bara skickats ut en gång gyre så du är inte ensam om detta. Vi drog tillbaka det för att fixa till det lite. Det har inte blivit av tyvärr och nu inför slutet på denna månadstävling har vi varit upptagna med mycket stor grej som det kommer mer info om senare idag. 😉

Men slutligen vill jag alltså säga att man fortfarande är med i tävlingen även om det inte kommer något mail, jag ska titta på mailet i veckan så vi kan få det ur världen en gång för alla. 🙂

Gyre
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 107
Member Since:
June 26, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
449448
November 3, 2003 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter bra, fast den där "stora grejen" låter nästan bättre 🙂

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
Member Since:
October 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
449730
November 4, 2003 - 1:06 am
sp_Permalink sp_Print

fina priser som fan faktiskt...

ni får dom gratis va ?

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
449890
November 4, 2003 - 11:46 am
sp_Permalink sp_Print

Gyre: Den stora grejen kanske du kan lista ut vad jag syftade på nu? 🙂

Hauk: Vi köper inte in dem själva nej, det finns det ingen ekonomi för men som tur var finns det snälla och generösa tillverkare som gärna delar med sig till våra läsare. 😉

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
Member Since:
July 3, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
449982
November 4, 2003 - 1:45 pm
sp_Permalink sp_Print

HydraCoolen borde man väl kunna fixa så att den bara kyler graffekortet va? Det skulle vara riktigt najs med en egen vattenkylning till graffet utanför lådan så att man får plats med en vattenkylning till prollen i lådan! 😛 :bgrin: Vad tror ni om det?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 67
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL