August 22, 2005
Nu var det så dags för den andra månadstävlingen för året pch den åttonde i raken här på NordicHardware.
Denna gång är vi glada att presentera tävlingen i samarbete med Creative som är en tillverkare de allra flesta känner till. I alla fall om vi nämner Soundblaster som hyser deras ljudprodukter och som rönt mycket framgångar under flera år.
Denna tävling kommer inte helt oväntat fokusera på just Creatives ljudprodukter och i potten finns bland annat deras flaggskepp på ljudkortsmarknaden, men även ett par helt nylanserade hörlurar.
Tävlingen sträcker sig som vanligt över 4 veckor och består av 4 delfrågor som presenteras en varje vecka. Tänk också på att man måste svara på varje veckofråga i dess respektive vecka.
Denna månadstävling presenteras alltså i samarbete med Creative och tävlingen har följande vinster i potten!
1:a pris
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS Platinum Pro + Creative HQ-1300 –
2:a pris
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS + Creative HQ-1300 –
3:e pris
- Creative Soundblaster Audigy 2 ZS –
Mer information om tävlingens upplägg och priser hittar du på tävlingssidan där även den första veckofrågan nu är presenterad.
Lycka till!
March 10, 2003
Behöver förvisso inget ljudkort .. men what the heck! .. kan juh inte låta bli att tävla för det.
Kanske kan sälja det till någon polare om jag skulle ha oturen att vinna det.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
August 12, 2001
I Audigy 3 hoppas jag dom lägger in Dolby Digital EX/DTS ES -Encoding så man slipper ha femtioelva kablar från ljudkortet till förstärkaren =)
Det är ju status att alltid ha "Dolby D" i displayen på recivern 8) (Nöjd Soundstorm ägare)
Men Audigy har alltid haft bätte stöd i spel vilket är lite synd då man kanske inte alltid vill ha ett Audigy kort, men men jag har funderat på ett ZS så det skulle vara en trevlig vinst.
March 5, 2002
lunna wrote: I Audigy 3 hoppas jag dom lägger in Dolby Digital EX/DTS ES -Encoding så man slipper ha femtioelva kablar från ljudkortet till förstärkaren =)
Det är ju status att alltid ha "Dolby D" i displayen på recivern 8) (Nöjd Soundstorm ägare)Men Audigy har alltid haft bätte stöd i spel vilket är lite synd då man kanske inte alltid vill ha ett Audigy kort, men men jag har funderat på ett ZS så det skulle vara en trevlig vinst.
Alla Audigy2 ZS har väl DD encoding? DTS vet jag inte, men vafan, onödigt att encoda material som itne är DTS, till dts
Bara att köra pass-through på redan färdigt ac3-material juh
3:e priset skulle sitta jättefint, men tyvärr får man inte tävla 🙁 😛
November 29, 2001
Fackamato wrote: [quote=lunna]I Audigy 3 hoppas jag dom lägger in Dolby Digital EX/DTS ES -Encoding så man slipper ha femtioelva kablar från ljudkortet till förstärkaren =)
Det är ju status att alltid ha "Dolby D" i displayen på recivern 8) (Nöjd Soundstorm ägare)Men Audigy har alltid haft bätte stöd i spel vilket är lite synd då man kanske inte alltid vill ha ett Audigy kort, men men jag har funderat på ett ZS så det skulle vara en trevlig vinst.
Alla Audigy2 ZS har väl DD encoding? DTS vet jag inte, men vafan, onödigt att encoda material som itne är DTS, till dts
Bara att köra pass-through på redan färdigt ac3-material juh
3:e priset skulle sitta jättefint, men tyvärr får man inte tävla 🙁 😛
han menar att den encodar allt till DD, det kan bara soundstorm göra just nu
October 6, 2003
Ogrebeast wrote: Ett bättre ljudkort hade inte suttit fel. 🙂
Plz God! [-o<
Förlåt för allt :pidu:
och allt [Image Can Not Be Found] Ska bli mer :bok:
och mer O:)
bara jag får ljudkortet!Annars blir det [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Haha 🙂
Ogrebeast vet hur man smörjer till de högre makterna :eye:
November 29, 2001
lunna wrote: I Audigy 3 hoppas jag dom lägger in Dolby Digital EX/DTS ES -Encoding så man slipper ha femtioelva kablar från ljudkortet till förstärkaren =)
Det blir nog inget Audigy 3, snarare ny produktserie med ny teknik från grunden. 🙂
Men ärligt, är det värt att komprimera ner allt ljud bara för att slitta några futtiga kablar?
Ställ förstärkaren närmre datorn och köp kortare kablar. 😉
Vad jag vet är nog inte Creative så sugna på att sabba ljudkvaliten medvetet, kanske blir de tvugna pga public demand dock, vem vet.
The Dragon wrote: Kan nån i redaktionen snälla fixa så att jag kan vara med. Det funkar inte.
Släng iväg ett mail till mig och berätta vad felet är så ska jag se om jag kan hjälpa dig att lösa det!
Tekniknörd som gillar att träna.
August 12, 2001
UndaC wrote: [quote=lunna]I Audigy 3 hoppas jag dom lägger in Dolby Digital EX/DTS ES -Encoding så man slipper ha femtioelva kablar från ljudkortet till förstärkaren =)
Det blir nog inget Audigy 3, snarare ny produktserie med ny teknik från grunden. 🙂
Men ärligt, är det värt att komprimera ner allt ljud bara för att slitta några futtiga kablar?
Ställ förstärkaren närmre datorn och köp kortare kablar. 😉
Vad jag vet är nog inte Creative så sugna på att sabba ljudkvaliten medvetet, kanske blir de tvugna pga public demand dock, vem vet.
Visste inte ljudet blev komprimerat när det kodas om.
Men då använder jag hellre vanliga sladdar.
Vad är begränsningen eller varför blir det sämre?
2 Guest(s)