April 17, 2005
Matrox blir den första grafikkortstillverkare som lanserar ett grafikkort med PCI Express x1 gränssnittet. I dagsläget är det endast x16 gränssnittet som används för PCIe grafikkort men med Matrox nya Millennium G550 PCIe kort erbjuder man nu alltså helt nya möjligheter. Genom sin x1 anslutning går kortet att användas i alla PCIe portar på ett moderkort, något som gör det möjligt att driva en väldig massa monitorer. Millennium G550 PCIe har 32MB DDR-minne och stödjer upplösningar upp till 1600x1200 pixlar. Inte det hetaste på marknaden men med sitt PCIe x1 gränssnitt finns det onekligen nya möjligheter.
Källa: Matrox
August 16, 2003
HAHAHA
jag tänkte nästan posta ett inlägg om detta ämnet, jag undrade om det skulle släppas sånna här.
med tanke på att om man gåller på att flasha VGA biosar och det blir fel så kan man ju använda ett gammalt PCI kort, men när den porten är helt utfasad så...
bra jobbat Matrox, nu undrar jag bara om dom andra följer efter
August 16, 2003
Xun wrote: Hur många ut-portar (?) har kortet då? Skulle vara intresant med ~10 skärmar 🙂 + deras 4 skärmars kort (fast det kanske var agp?)
Xun, du ska se farsans kontor, 2 datorer, proppade med grafikkort, han ska fixa Phartelia så att han kan ha ännu fler, han har VGA splitter på någon skärm också, jag ahr tappat räkningen på hur många skärmar han har 😀
2 Guest(s)