Matrox Millenium-P|Arkiverade nyheter|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope


Match



Forum Options



Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Matrox Millenium-P
Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
Member Since:
August 22, 2005
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 23, 2003 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Många hade misstankar om att Matrox skulle ge upp efter att de släppt sitt Parhelia men nu är det dags för mästarna på 2D att ännu en gång släppa nya produkter. De två vi fått mer information om idag är Matrox Millenium P650 och P750.
Det som skiljer de två korten är bla. att P750 har stöd för tre monitorer medan P650 bara har stöd för två. Kärnorna i dessa korten bygger på nerskalade versioner av Parhelia som släpptes förra året.
Förutom att korten nu skeppas med en 128 bits minnesbuss och endast 256 bits GPU (både är hälften av vad Parhelia hade) så går de även endast att få tag på i form av 64 MB-modeller. Användningsområdena är främst anpassade för företag.
Videoredigering, CAD, MCAD och bildredigering står högt på listan. Kort sagt är det inga kort för gamern vi tittar på här.
Vi har ingen information om klockfrekvenser eller antal pipelines/TMUs hittills men vi jobbar på det.


[Image Can Not Be Found]

Här och här hittar ni två PDF-filer med vidare information.


Anton Nilsson
Member
Medlem
Forum Posts: 6496
Member Since:
November 29, 2001
sp_UserOfflineSmall Offline
318767
April 23, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Matrox har så förbannat snygga kartonger att jag skulle kunna köpa ett av deras kort bara för det. 🙂
Den till Parhelia är så jäkla klockren, står alltid och dregllar över den när jag är på JME.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
December 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
318771
April 23, 2003 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

UndaC wrote: Matrox har så förbannat snygga kartonger att jag skulle kunna köpa ett av deras kort bara för det. 🙂
Den till Parhelia är så jäkla klockren, står alltid och dregllar över den när jag är på JME.

Kan inte göra mer än att hålla med. 🙂
Stilrenare kartonger får man verkligen leta efter! Synd bara att inte prestandan är mycket att hurra för.. 🙁

Fogel70
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 303
Member Since:
May 28, 2002
sp_UserOfflineSmall Offline
318792
April 23, 2003 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Var inne på Komplett alldeles nyss och då såg jag att Matrox Parhelia-512 128MB var listad bland deras storsäljare.
Hmm, jag trodde att Parhelia sålde dåligt. 😮

Kul när Matrox kommer med nytt då deras produkter alltid har oerhört bra kvalitet. Misstänker att P650 kommer sitta i många lite enklare arbetsstationer.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 694
Currently Online:
Guest(s) 44
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630
Posts: 1300967

 

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL