April 17, 2005
Maxtor gör Hitachi följe genom att presentera en 3.5" hårddisk med en lagringskapacitet på hela 0.5TB, 500GB. Maxtors kommande monsterdisk ska arbeta med en rotationshastighet på 7200 varv per minut och stödjer SATA-300 för optimala överföringshastigheter. Men det ska även lanseras en ATA133 modell för dem som fortfarande förlitar sig på IDE-gränssnittet. Maxtors 500GB hårddisk ska finnas i butiker under tredje kvartalet 2005 men till vilket pris är ännu okänt.
Källa: Maxtor
June 27, 2002
http://www.webhallen.com/prod......p?id=36515
250GB ligger bäst till i pris/GB
July 10, 2004
May 19, 2004
Adestro wrote: Undrar hur länge de håller då, Maxtor är ju inte direkt kända för kvalité... 🙄
Jag har använt Maxtor sen 1ghz tiden, EN disk gick lagrerna på, så jag fick en ny, en disk är acceptabelt under dessa år tycker jag, det var en gammal sak, D740X eller vad dom kallades, mina DiamondMax plus 8-9-10 funkar utan problem. Har även Seagates å Hitachis så ingen svarar att man e märkesblind.
November 27, 2003
Kriller wrote: [quote=Adestro]Undrar hur länge de håller då, Maxtor är ju inte direkt kända för kvalité... 🙄
Jag har använt Maxtor sen 1ghz tiden, EN disk gick lagrerna på, så jag fick en ny, en disk är acceptabelt under dessa år tycker jag, det var en gammal sak, D740X eller vad dom kallades, mina DiamondMax plus 8-9-10 funkar utan problem. Har även Seagates å Hitachis så ingen svarar att man e märkesblind.
storagereview.com kan vara en bra plats att kolla på om man vill ha statistik 😉
//Andreas
1 Guest(s)